تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3775999
شناسه : 3775999
تاریخ :
با Google Illuminate آشنا شوید؛ تبدیل مقاله‌های پیچیده به مکالمه‌های ساده اقتصاد ایران: پروژه‌ی جذاب هوش مصنوعی Google Illuminate، مقالات عملی پیچیده را به مکالمات بسیار ساده و جذاب تبدیل می‌کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

درک مقالات علمی پیچیده می‌تواند برای بسیاری از ما سخت و چالش‌برانگیز باشد. اکنون گوگل با محصولی جادویی به نام Illuminate برای رفع این مشکل پا به میدان گذاشته است. Google Illuminate هر مقاله‌ی علمی را به پادکست صوتی جذابی تبدیل می‌کند و به کاربر اجازه می‌دهد مطلب مورد نظر خود را به همان سادگی گوش‌دادن به کتاب‌های صوتی یاد بگیرد.

Google Illuminate برای تبدیل محتوای مقالات به گفت‌وگوهای گیرا از مدل قدرتمند هوش مصنوعی گوگل به نام جمنای (Gemini) استفاده می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد هنگام انجام فعالیت‌هایی مانند ورزش یا رانندگی نیز مقالات پیچیده را به‌راحتی درک کنند.

Google Illuminate چگونه روش یادگیری ما را تغییر خواهد داد؟

درحال‌حاضر می‌توانید در وب‌سایت Google Illuminate نمونه‌های پادکست صوتی از مطالعات کلاسیک مانند مقاله‌ی تحسین‌شده‌ی Attention is All You Need را بیابید. گفت‌وگوهای مبتنی‌بر هوش مصنوعی نه‌تنها مفاهیم اصلی مقاله را معرفی می‌کنند، بلکه به جزئیات مهمی که امکان دارد از دست داده باشید نیز می‌پردازد و درک عمیق‌تری از مقاله را برای شما به ارمغان می‌آورد.

ابزار هوش مصنوعی Google Illuminate
Google

برای دسترسی به Google Illuminate باید در فهرست انتظار ثبت‌نام کنید و پس از تأیید، می‌توانید از این ابزار جذاب استفاده کنید. درحال‌حاضر، پلتفرم مذکور عمدتاً برای مقالات منتشرشده در حوزه‌ی علوم کامپیوتر بهینه‌سازی شده است.

می‌توانید مستقیماً به مقالات دسترسی داشته باشید، متن اصلی را مشاهده کنید و محتوای مقالات را ازطریق پادکست صوتی یاد بگیرید. با کلیک روی دکمه‌ی پخش، مصاحبه‌ای که با هوش مصنوعی تولیدشده است، آغاز می‌شود تا با گوش‌دادن به آن، محتوای مقاله را به‌طور عمیق‌تر درک کنید.

Google Illuminate ویژگی‌های کاربرپسندی مانند جلوزدن، عقب‌ بردن و تنظیم سرعت پخش پادکست صوتی را ارائه می‌دهد که آن را به تجربه‌ای مشابه با استفاده از پخش‌کننده‌ی موسیقی تبدیل می‌کند. همچنین می‌توانید پادکست‌ها را به‌راحتی با دیگران به‌اشتراک بگذارید تا افراد بیشتری بتوانند با هم دانش جدید بیاموزند.

مقالات مرتبط:
  • با این ۵ ابزار هوش مصنوعی عکس‌های ثابت را متحرک کنید
  • یوتیوب ابزاری برای شناسایی صداها و چهره‌های دیپ‌فیک می‌سازد

از دیگر ویژگی‌های Google Illuminate می‌توان به پردازش کل کتاب‌ها اشاره کرد. فهرست رسمی این محصول شامل آثار کلاسیک زیادی مانند Pride and Prejudice و The Autobiography of Benjamin Franklin است.

بدیهی است که Google Illuminate همچنان جای پیشرفت دارد. درحال‌حاضر این ابزار فقط می‌تواند پادکست‌های صوتی را به زبان انگلیسی تولید کند و علاوه‌براین امکان دانلود فایل‌های صوتی وجود ندارد. به‌هر حال، انتظار داریم با ادامه‌ی روند توسعه‌ی Google Illuminate، پلتفرم مذکور در آينده تجربه‌ای کاربرپسندتر ارائه دهد.