تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3775995
شناسه : 3775995
تاریخ :
مدیران مدارس در خط مقدم اجرای طرح های ریشه کنی بی سوادی هستند اقتصاد ایران: کرج- معاون سوادآموزی آموزش و پرورش البرز گفت: مدیران مدارس در خط مقدم اجرای طرح های ریشه کنی بی سوادی هستند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، رؤیا عسگرپور به مناسبت گرامیداشت روز جهانی سوادآموزی از برگزاری وبینار توانمندسازی با موضوع تبیین طرح‌های تحولی سازمان نهضت سوادآموزی با حضور بروجی معاون امور آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشور خبر داد.

عسگرپور ضمن تقدیر از تلاش همکاران فعال در حوزه سوادآموزی استان، با تاکید بر برگزاری منظم کارگروه‌ها و جلسات بهبود کیفیت و شورای پشتیبانی و ستاد امتحانات گفت: سنجش و ارزشیابی جز تفکیک ناپذیر فرآیند یاددهی و یادگیری است، لذا برگزاری آزمون‌های پایانی در زمان مقرر و مطابق با دستورالعمل ابلاغی، در تعیین میزان تحقق اهداف آموزشی و تصمیم گیری در خصوص ارتقای فراگیر ضروری است.

در ادامه بروجی معاون امور آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشور ضمن تبریک سالروز جهانی سوادآموزی گفت: از تلاش‌ها و پیگیری‌های مجدانه مجموعه سوادآموزی استان البرز در زمینه مردمی سازی و کار جهادی در امر سوادآموزی تقدیر می‌کنم.

وی همچنین ضمن تبیین طرح‌های مدرسه محوری، روستای باسواد و سواد قرآن پایه افزود: مدرسه کانون آموزش و تربیت است و بر اساس رویکرد مدرسه محوری، مدیر مدرسه می‌تواند اطلاعات مربوط به میزان سواد افراد را هم از طریق سامانه جامع سوادآموزی و هم از طرق دیگر نظیر انجمن اولیا و مربیان، معاونان مدرسه، افراد خیر و دانش آموزان داوطلب کسب کرده و از ظرفیت افراد شاغل یا بازنشسته آموزش و پرورش یا بازنشسته‌های سایر سازمان‌های لشکری و کشوری به عنوان آموزش دهنده استفاده کند.

شایان ذکر است ارائه گزارشی از عملکرد مناطق و شهرستان‌ها درباره اسناد مالی و تعیین تکلیف کلاس‌های جاری، ضرورت مشخص شدن وضعیت غایبین و… از دیگر موارد مطروحه در این وبینار بود.