تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3775991
شناسه : 3775991
تاریخ :
شاخص شناسایی و درمان HIV در لرستان بالاتر از میانگین کشوری است اقتصاد ایران: خرم‌آباد - معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: شاخص شناسایی و درمان HIV در این استان بالاتر از میانگین کشوری است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، مریم کوشکی در جلسه استراتژیک کنترل عفونت HIV که در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان برگزار شد، اظهار داشت: با فعالیت‌های انجام شده شاخص شناسایی و وصل‌شدن به درمان در برنامه کنترل عفونت HIV دانشگاه علوم پزشکی لرستان به بالاتر از میانگین کشوری رسیده است.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین هدف اجرای برنامه استراتژیک عفونت HIV، شناسایی بیماران مبتلا و کنترل آن است، تصریح کرد: در استان لرستان ۱۸ سازمان و اداره در اجرای این برنامه مشارکت دارند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان بر لزوم هماهنگی بین دستگاهی برای به‌ثمررسیدن اهداف این برنامه تأکید کرد و گفت: کنترل عفونت HIV، مشارکت همگانی را می‌طلبد و همه سازمان‌ها و شرکای برنامه باید دراین‌رابطه وظایف خود را انجام دهند.

کوشکی از فعالیت ۱۰ مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری در لرستان خبر داد و یادآور شد: این مراکز در تمام شهرستان‌های استان به جز، شهرستان سپیددشت، شهرستان رومشکان و شهرستان چگنی فعال هستند.

وی با تأکید بر اینکه همه خدمات ارائه شده در این مراکز برای عموم مردم رایگان هستند، افزود: در این مراکز مشاوره در خصوص عفونت HIV و آزمایش تشخیص سریع HIV، برای داوطلبان انجام خواهد شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان، عنوان کرد: در صورت شناسایی بیمار مبتلا به این عفونت، همه خدمات درمانی شامل ویزیت پزشک، توزیع دارو و تست‌های آزمایشگاهی به‌صورت رایگان ارائه خواهد شد.