تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3775982
شناسه : 3775982
تاریخ :
مشاهده پلنگ ایرانی در پارک ملی بمو شیراز اقتصاد ایران: شیراز- رییس پارک ملی بمو شیراز از مشاهده و ثبت تصویر پلنگ ایرانی در این پارک خبر داد و گفت : با بهره گیری از تجهیزات نظارتی دید در شب،از یک پلنگ ایرانی تصویربرداری شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد رستگار گفت: با بهره‌گیری از تجهیزات نظارتی دید در شب، از یک فرد پلنگ ایرانی تصویربرداری شد.

وی ابراز خرسندی از مشاهده پلنگ ایرانی در پارک ملی بمو ادامه داد: این تصاویر در حال گشت و مراقبت‌های شبانه توسط محیط‌بان پرتلاش پیمان خوبکار ثبت شده است.

رستگار وجود پلنگ در پارک ملی بمو را برآیند فضای مناسب، امنیت زیستگاه و کاهش خطرات و آسیب‌هایی دانست و افزود: وجود پلنگ تکمیل کننده بخشی از چرخه زیستی در پارک ملی بمو است و نوید بخش شرایط مناسب برای زیست گونه‌های حیات وحش قلمداد می‌شود.

رئیس پارک ملی بمو گفت: توجه به حفاظت مشارکتی و استفاده از توان محیط‌بانان و جوامع محلی برای مدیریت مناطق محیط زیست، رویکردی برای زیست بهتر و ایجاد امنیت زیستگاه است که پارک ملی بمو نمونه کاملی از حفاظت مناسب گونه‌های حیات وحش قلمداد می‌شود و امید است با تداوم این روند شاهد افزایش شمار گونه‌های در معرض انقراض باشیم.

وی برخی از توانمندی‌ها و قابلیت‌های تجهیزات فنی محیط بانی موجود در این پارک را برشمرد و افزود: پارک ملی بمو از پیشگامان استفاده از دوربین‌های پیشرفته دید در شب و دیگر امکانات نوین پایش شامل پهپاد مجهز به شناسایی انسان به منظور برخورد قاطع با متخلفین و شکارچیان غیرمجاز است، پایش و سرشماری گونه‌های حیات وحش نیز با بهره‌گیری از این تجهیزات انجام می‌شود.