تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3775981
شناسه : 3775981
تاریخ :
۱۰ طرح در طول هفته تعاون در اردبیل افتتاح می‌شود اقتصاد ایران: اردبیل- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: ۱۰ طرح با سرمایه‌گذاری ۶۱ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی ۱۵۰ نفر در طول هفته تعاون در استان اردبیل افتتاح خواهد شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

بهروز رحیم‎‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره هفته تعاون و گرامیداشت این روز، اظهار کرد: ۱۰ طرح با سرمایه‌گذاری ۶۱ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی ۱۵۰ نفر در طول هفته تعاون در استان اردبیل افتتاح خواهد شد که میزان تسهیلات پرداختی به این طرح‌ها ۱۷ میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: ۲ هزار و ۹۲ شرکت تعاونی با ایجاد ۱۸ هزار فرصت اشتغال در سطح استان اردبیل فعال هستند و طبق گزارش‌ها شهرستان اردبیل با ۶۲۹ شرکت در رتبه اول تعاونی‌های فعال قرار دارد، بیله‌سوار با ۲۵۷ شرکت در رتبه دوم و همچنین شهرستان سرعین با دارا بودن ۳۵ شرکت در رتبه آخر قرار دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با بیان اینکه این تعاونی‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله تولیدی، توزیعی و خدماتی در حال فعالیت هستند، افزود: یک هزار و ۱۰۶ شرکت در حوزه تولیدی، ۲۵۰ شرکت در حوزه توزیع و ۶۱۰ شرکت تعاونی در حوزه خدماتی در سطح استان اردبیل فعالیت می‌کنند که حوزه کشاورزی با ۶۷۵ شرکت فعال بیشترین آمار تعاونی‌ها را در اردبیل دارد.

رحیم‌زاده با اشاره به برگزاری نوزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان ادامه داد: تعداد کل تعاونی‌های ثبت نام شده در این رویداد ۳۰۰ تعاونی بود که بر اساس ۶۷ شاخص تعیین شده مورد ارزیابی قرار گرفتند و ۱۱ شرکت تعاونی صاحب رتبه در استان شناسایی و مورد تقدیر قرار گرفتند.

وی همچنین به پرداخت تسهیلات در راستای حمایت از تعاونی‌ها اشاره کرد و خاطرنشان کرد: ۵۷ میلیارد تومان طی سال گذشته برای استان در نظر گرفته شده بود که از این تسهیلات تا به امروز ۴۰ میلیارد تومان پرداخت شده است و مابقی در انتظار تأیید پرونده هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل اضافه کرد: همچنین برای سال جاری ۱۱۱ میلیارد تومان تسهیلات برای استان اردبیل در نظر گرفته شده که از این مقدار ۲۲ طرح با اشتغالزایی ۱۳۰ نفر به بانک‌ها معرفی شدند و در مرحله ارزیابی پرونده قرار دارند.