تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3775962
شناسه : 3775962
تاریخ :
خرید گندم از مرز ۲۰۵ هزار تن در روستاهای اردبیل گذشت اقتصاد ایران: اردبیل- مدیرکل تعاون روستایی استان اردبیل گفت: خرید گندم استان اردبیل با افزایش ۳۲درصدی نسبت به سال قبل از مرز ۲۰۵ هزار تن در ۳۴مرکز خرید تعاونی های روستایی گذشت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

ابوالفضل دشتبانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به تعداد ۳۴ مرکز خرید گندم تقدیر شده و فعال تعاونی‌های روستایی از کل ۴۴ مراکز خرید در استان اظهار کرد: خرید تضمینی گندم در استان اردبیل از نیمه دوم خرداد ماه آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

وی افزود: آمار خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان تاکنون، توسط تشکل‌های تعاونی روستایی به عنوان مباشر به ۲۰۵ هزار تن، معادل ۵۶ درصد از مجموع ۳۶۸ هزار تن کل خرید استان تا نوزدهم شهریور ماه رسیده است و خرید همچنان ادامه دارد.

مدیرکل تعاون روستایی استان اردبیل بیان کرد: تاکنون بر اساس آهنگ حمل شرکت غله و خدمات بازرگانی دولتی استان، مقدار ۲۰۰ هزار تن از آن به سیلوهای مقاصد اعلامی حمل و تحویل شده است.

دشتبانی روند خرید را در مقایسه با سال قبل خوب ارزیابی کرد و خاطرنشان کرد: قیمت تضمینی گندم ۱۷۵ هزار ریال است و مراکز خرید گندم شامل مراکز خرید ملکی، سیلوهای‌های بخش خصوصی و مباشر برای خرید تضمینی گندم از کشاورزان در استان دایر است و محدودیتی در خرید گندم در این مراکز وجود ندارد.

وی اضافه کرد: کشاورزانی که می‌خواهند محصولات گندم و کلزا را تحویل مراکز خرید بدهند با مراجعه به همکاران جهاد کشاورزی اطلاعات خود را در پهنه‌بندی وزارت جهاد کشاورزی ثبت و یا بروز رسانی کنند تا در روند خرید مشکلی پیش نیاید.