تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3775942
شناسه : 3775942
تاریخ :
ارزیاب یونسکو از غارهای پیش از تاریخ دره خرم‌آباد بازدید کرد اقتصاد ایران: خرم‌آباد - مدیرکل میراث‌فرهنگی لرستان گفت: ارزیاب یونسکو از غارهای پیش از تاریخ دره خرم‌آباد بازدید کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، عطا حسن‌پور در سخنانی با اشاره به بازدید ارزیاب یونسکو از غارهای «گیلوران»، «یافته»، «کنجی» و پناهگاه صخره‌ای «گر ارجنه»، اظهار داشت: در این بازدیدهای جداگانه، ارزیاب یونسکو ضمن حضور در محل این غارها، از نزدیک به بررسی آنها پرداخت.

وی افزود: ارزیاب یونسکو در بازدید از غار «گیلوران»، از محل ترانشه باستان‌شناسی، تابلوهای راهنما، یافته‌های کاوش شده و جدول گاه‌نگاری این اثر تاریخی بازدید کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی لرستان، گفت: همچنین ارزیاب یونسکو از پل «شکسته»، پل‌های مینیاتوری و رودخانه هم‌جوار با این پل تاریخی بازدید کرده که باتوجه‌به نظافت محیطی این اثر تاریخی از عوامل شهرداری خرم‌آباد و پاکبانان حاضر در این محل تشکر کرد.

حسن‌پور، اضافه کرد: همچنین در دومین روز حضور ارزیاب یونسکو در خرم‌آباد، مجتمع کشت و صنعت فجر صفا لرستان مورد بازدید قرار گرفت.

وی تصریح کرد: مجتمع کشت و صنعت فجر صفا به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین مجتمع‌های گردشگری کشور به دلیل هم‌جواری با غارهای تاریخی «یافته» و «گیلوران» از اهمیت بالایی در حوزه گردشگری برخوردار است.