تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3775938
شناسه : 3775938
تاریخ :
بدهی دولت آمریکا از ۳۵ هزار میلیارد دلار عبور کرد اقتصاد ایران: بدهی فلج‌کننده بیش از ۳۵ هزار میلیارد دلاری آمریکا همچنان در حال رشد است و یک تحلیل جدید نشان می‌دهد که آمریکا به‌طور متوسط ​​روزانه ۳ میلیارد دلار به‌عنوان بهره برای بدهی ملی پرداخت می‌کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس گزارش دفتر بودجه کنگره، انتظار می‌رود که آمریکا فقط در سال جاری ۱٫۹ هزار میلیارد دلار به بدهی خود اضافه کند. این گزارش بیان می‌کند که انتظار می‌رود درآمد سال ۲۰۲۴ از محل بدهی به ۴٫۹ هزار میلیارد دلار رسیده و مجموع هزینه‌ها به ۶٫۸ هزار میلیارد دلار برسد.

دفتر بودجه کنگره در ابتدا این مبلغ را ۱٫۶ هزار میلیارد دلار تخمین زد، اما به مواردی مانند کمک به اوکراین و رژیم صهیونیستی، افزایش مخارج درمانی و لغو ۱۰۰ میلیارد دلار بدهی وام دانشجویی توسط جو بایدن اشاره کرد که منجر به افزایش هزینه‌ها شده است. انتظار می‌رود بدهی ملی تا سال ۲۰۳۴ به بیش از ۵۶ هزار میلیارد دلار برسد.

رئیس‌جمهور سابق دونالد ترامپ و رئیس‌جمهور جو بایدن تا حد زیادی به‌واسطه کمک به اقتصاد در دوران همه‌گیری کرونا هزاران میلیارد به بدهی ملی آمریکا اضافه کرده‌اند.

بر اساس گزارش کمیته بودجه فدرال مسئول، ترامپ در سه سال و پنج ماه اول ریاست جمهوری خود ۸.۴ هزار میلیارد دلار و بایدن ۴.۳ هزار میلیارد دلار به بدهی آمریکا اضافه کرده‌اند. بر اساس گزارش بنیاد هریتیج اما، ترامپ ۶٫۵ هزار میلیارد دلار و بایدن ۷٫۹ هزار میلیارد دلار به بدهی‌های آمریکایی افزوده‌اند.

این تفاوت ناشی از پیش‌بینی‌های به‌روز شده دفتر بودجه کنگره و میزان ذخایر خزانه‌داری آمریکا است. بنیاد پیتر جی. پیترسون خاطرنشان می‌کند که محرک‌های اصلی بدهی ملی شامل جمعیت، هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی و درآمد ناکافی است. این گزارش نشان می‌دهد که متوسط هزینه مراقبت‌های بهداشتی برای هر فرد در سراسر جهان ۶۴۱۴ دلار است. آمریکا برای هر نفر ۱۲۵۵۵ دلار هزینه می‌کند.

بر اساس گزارش این بنیاد، نسل بزرگ بیبی بومر (متولدان ۱۹۴۶ تا ۱۹۶۴) در حال پیر شدن، بازنشستگی و عمر طولانی‌تر است و این روند بر بودجه و بدهی تأثیر می‌گذارد. پیش‌بینی شده است که تا سال ۲۰۷۰ آمریکا ۹۶٫۹ میلیون سالمند خواهد داشت. آمار سالمندان در سال ۲۰۱۰ برابر ۴۰٫۵ میلیون نفر بود. این روندهای جمعیتی عظیم فشار فزاینده‌ای را بر بودجه فدرال وارد می‌کند، به‌ویژه برنامه‌های حیاتی و درمانی که به شهروندان مسن‌تر و آسیب‌پذیر خدمت می‌کنند.