تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3775934
شناسه : 3775934
تاریخ :
گسترش دامنه آتش سوزی در کالیفرنیا و تعطیلی مدارس اقتصاد ایران: همزمان با گسترده تر شدن دامنه آتش سوزی در ایالت کالیفرنیا، دستور تخلیه مناطق بیشتری صادر و مدارس تعطیل شدند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، همزمان با گسترده‌تر شدن دامنه آتش سوزی در منطقه سن برناردینو در شرق لس آنجلس در ایالت کالیفرنیا به 23 هزار هکتار، دستور تخلیه مناطق بیشتری صادر و مدارس این منطقه تعطیل شدند.

اداره جنگلبانی و حفاظت آتش نشانی کالیفرنیا اعلام کرد بر اثر این حادثه، تاکنون بیش از 38 هزار خانه و ساختمان های دیگر در این منطقه در معرض خطر سوختن ناشی از این آتش سوزی غیرقابل کنترل قرار گرفته است.

همچنین حدود 17 هزار آتش نشان و نیروی اطفای حریق، در تلاش برای مهار شعله های آتش هستند و 15 بالگرد آب پاش و 195 دستگاه ماشین آتش نشانی در حال اطفای حریق هستند. این در حالی است که تاکنون گزارشی درباره کشته یا زخمی شدن کسی در این حادثه منتشر نشده است. حدود 600 آتش نشان از نواحی اطراف برای کمک به عملیات اطفای حریق، به منطقه اعزام شده‌اند.

در همین حال گاوین نیوسام فرماندار کالیفرنیا در این باره گفت: گارد ملی به کمک نیروهای آتش نشانی خواهد رفت و از آنها پشتیبانی خواهد کرد.

این آتش سوزی که به طور غیرقابل کنترلی در جنگل ملی سن برناردینو در فاصله 105 کیلومتری شرق لس آنجلس پیش می‌رود، از روز پنجشنبه به وقت محلی آغاز شده و علت وقوع آن در دست بررسی است. اما بررسی های اولیه نشان می دهد که این آتش سوزی در پی گرمای بی سابقه هوا در کالیفرنیا و افزایش شدید دمای منطقه آغاز شده باشد.

سرویس هواشناسی ملی اعلام کرد افزایش دمای هوا طی چند روز منجر به شکل گیری ابرهای رعد و برق زا یا ابرهای آتشی و در نهایت بروز حدود 280 مورد رعد و برق در این منطقه شده است. همچنین این سرویس درباره ادامه آتش سوزی به علت ادامه افزایس دمای هوا، هشدار داد.

انتهای پیام/