تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3775932
شناسه : 3775932
تاریخ :
رمضانی درگذشت علیرضا طبایی را تسلیت گفت اقتصاد ایران: علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران، با صدور پیامی درگذشت شاعر نام‌آشنا زنده‌یاد علیرضا طبایی را تسلیت گفت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران، با صدور پیامی درگذشت شاعر نام‌آشنا زنده‌یاد علیرضا طبایی را تسلیت گفت.

مشروح متن این پیام را در ادامه می‌خوانید:

«إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

متأسفانه به فاصله اندکی پس از درگذشت زنده‌یاد محمدعلی بهمنی یکی دیگر از بزرگان ادب معاصر یعنی استاد علیرضا طبایی را نیز از دست دادیم. این شاعر توانمند در هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر در بخش محاوره با مجموعه لطیفِ «عشق تو نمی‌میرد» حضور داشت.

زنده‌یاد علیرضا طبایی در قوالب مختلفی چون غزل، نیمایی و ترانه سرآمد بود و ما را به مفاهیم ژرفی مرتبط با «انسان» ارجاع می‌داد. دغدغه «ایران» را داشت و بجز در اشعارش، در عرصه آموزش و نقد نیز تلاش می‌کرد تا ادبیات معاصر قدم‌های روبه‌جلویش متوقف نشود.

استاد طبایی در مقام معلم شاگردان بسیاری را تربیت کرد و همیشه آماده دستگیری از شاعران جوان بود. شاگردانش عاشقانه دوستش داشتند و به او به چشم یکی از اوتاد خویش و ادبیات نگاه می‌کردند، چرا که نیک می‌دانستند برای حفظ ادبیات باید سلوک و روشی چون او داشت. راستی که چگونه می‌توان با فقدان چنین شخصیت‌هایی که حافظ ادبیات راستین فارسی بودند، کنار آمد؟ یاد و خاطره‌اش گرامی و راهش پر رهرو باد.»