تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3775903
شناسه : 3775903
تاریخ :
ارزش افزوده معادن طلای سیستان و بلوچستان باید به استان برسد اقتصاد ایران: زاهدان- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: کارخانه‌های فرآوری از معادن به خصوص معدن طلا در سیستان و بلوچستان باید ایجاد شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد کرمی شامگاه دوشنبه در جمع برخی از تعاونی‌های استان بیان کرد: باید از شمش‌های طلا تولیدات داشته باشیم تا ارزش افزوده بیشتری عاید استان شود.

وی همچنین با اشاره به وجود معادن منیزیم در استان، افزود: معدن منیزیم استان در خاورمیانه رقیب ندارد و می‌تواند زمینه ساز اشتغال جوانان این منطقه باشد.

وی با اشاره به تسویه ۵ هزار میلیاردی راه آهن چابهار زاهدان، ادامه داد: این طرح همچنان با سرعت در حال ساخت و پیشرفت است.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: طرح بزرگ راه آهن با سرعت در حال پیشرفت است، زیرساخت‌ها اساس توسعه به شمار می‌روند، کارخانه‌های بزرگی ساخته شده و بسیاری از دستگاه‌های آنان خریداری شده؛ بنابراین در کنار این‌ها باید صدها فناوری شکل گیرد و در قالب شرکت‌های تعاونی کارها را جلو ببرید.

کرمی افزود: سیستان و بلوچستان دارای ثروت عظیم معادنی همچون طلا، منزیت، مس، کشاورزی، مرز، معادن و دریا است که در دنیا بی‌نظیر بوده، همه باید پای کار باشند از ظرفیت تعاونی‌ها بهره برد و مردم را پای کار آورد؛ چرا که با راهبری تلاش شکل می‌گیرد.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه همگان باید به دنبال نوآوری و خلاقیت باشند، تاکید کرد: گام‌های بلند بردارید، فرصت‌ها را قدر بدانید، باید مسئولیت خود را با اتکای به خدا انجام دهیم، با عزت کار کرده و تصمیم بگیریم، کار برای رضا خدا و رضایت مردم ماندگار است.