تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3775902
شناسه : 3775902
تاریخ :
۱۰ وقف جدید در گیلان ثبت شده است اقتصاد ایران: رودسر- مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به اینکه ۵ هزار موقوفه در استان وجود دارد، گفت: ۱۰ وقف جدید طی سال جاری در گیلان ثبت شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام اسماعیل تدینی ظهر سه شنبه در مراسم تکریم و معارفه رئیس جدید اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های رودسر و املش، در مسجد طالب‌زاده اظهار کرد: گیلان دارای ۵ هزار موقوفه با ۲۳ هزار رقبه و ۹۵۱ امامزاده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری ۱۰ وقف جدید به ارزش ۴۰ میلیارد تومان با نیت‌های مذهبی، عزاداری‌ها، مراسم‌های قرآنی ثبت شده است، افزود: شهرستان‌های رودسر و املش دارای ۱۹۰ بقعه که ۲۰ درصد امامزادگان در این ۲ شهرستان قرار دارد.

مدیر کل اوقاف و خیریه گیلان بیان کرد: در رودسر و املش ۷۵۹ موقوفه با ۳۶۳۰ رقبه وجود دارد که نشان می‌دهد که این شهرستان‌ها از ریشه مذهبی خوبی برخوردار است.

وی در ادامه با اشاره به فرمایش امام علی (ع) مبنی بر اینکه منصب امانتی در دست شماست، گفت: مسولیت‌ها طعمه فرصت نیست بلکه فرصتی برای خدمتگزاری است ونباید از این فرصت‌ها سو استفاده کرد.

وی با بیان اینکه تغییر مسئولیت‌ها کار جدیدی نیست و همواره بوده و در آینده نیز ادامه خواهد داشت، اضافه کرد: مهم‌ترین مسئله باید کار و تلاش برای مردم و رضای خداوند باشد.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه گیلان بر ضرورت برخورد جدی با موقوفه خواری تاکید کرد و ادامه داد: وقف میراثی جاودان و سرمایه گذاری است که از بین نمی‌رود و تنها کاری است که سرمایه و سودش به واقف بر می‌گردد.

وی با بیان اینکه بقاع متبرکه و موقوفات تنها متعلق به اوقاف نیست، افزود: باید بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی همگان تلاش کنیم.

در پایان این جلسه از زحمات «حامد اسماعیل پور» رئیس سابق اداره اوقاف و امور خیریه رودسر و املش قدردانی و «رضا حسینی مفرد» به عنوان رئیس جدید این اداره معرفی شد.