تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3775894
شناسه : 3775894
تاریخ :
«دلاور بی‌ترمز» روایتی از رشادت‌های نوجوانی در دل جنگ اقتصاد ایران: «دلاور بی‌ترمز» نوشته «رحیمه جمال» روایتی داستانی از جانبازی است که نوجوانی‌اش را در جبهه‌های جنگ گذراند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم‌، کتاب «دلاور بی‌ترمز» نوشته «رحیمه جمال» روایت داستانی از مجاهدت‌های جانباز «رمضان جرجانی» است.

رمضان جرجانی فقط 14 سال داشت که با وجود مخالفت‌های شدید خانواده از خانه و کاشانه گریخت و به‌سوی جبهه‌های نبرد شتافت. او زمستان‌های زمخت جبهه را که پنجه‌های تیزش گونه‌های پسران نوجوان را می‌خراشید تاب آورد و تا هنگام اعلام آتش‌بس، در دفاع از خاک و ناموس وطن از پا ننشست.

این دلاور بی‌باک سال‌های جنگ و نبرد به‌همراه یارانش شاهکارهای حیرت‌انگیزی در فصل‌های نوجوانی و جوانی به‌یادگار گذاشت و همین رشادت‌ها بود که رحیمه جمال را تحت تأثیر قرار داد تا این ماجراها را که گاه با چاشنی طنز همراه شده است؛ برای نوجوانان روایت کند.

غیر از روایت داستانی طنزگونه، از ویژگی‌های کتاب «دلاور بی‌ترمز» این است که تمامی شخصیت‌های کتاب واقعی هستند، شخصیت‌هایی چون سیدهادی بروگردی، الله مازنی، فریدون‌علی کتولی، حبیب‌الله افتخاریان و مهدی باکری که هرچند شهید شدند اما خاطرات زندگی با آن‌ها، روایت داستانی جذابی را برای نوجوانان رقم زد.

در بخشی از کتاب «دلاور بی‌ترمز» می‌خوانیم: «پیش مادر مهربان برگشتم و گفتم: خب، می‌ذاری جبهه برم یا نه؟ بُراق شد و گفت: باز اومدی؟ نمی‌شه؛ پدرت نمی‌ذاره!  یک آن برگ برنده‌ام را رو کردم؛ می‌دونی این چیه دیگه؟ تریاکه! حالا اجازه می‌دی یا نه؟ چشم‌های مادر از تعجب گرد شد، می‌دانستم چنین واکنشی نشان می‌دهد، چون چند وقت پیش فردی تو روستا، بر اثر خوردن تریاک مرده بود، البته اگر بابارجب خبر داشت دارم چه غلطی می‌کنم، نعشم را پهن می‌کرد، مادر هم، با یک حرکت آنی تریاک را از دستم قاپید، با تهدید گفتم: که این‌طور...! بلافاصله دومی را رو کردم و توی دهانم انداختم، رنگ مادر مثل گچ سفید شد و گفت: دربیار، برو جبهه!» گفتم: خیلی‌خب، تریاکی نمی‌شم ولی قول‌دادی‌ها!»...

نشر شاهد کتاب «دلاور بی‌ترمز» را با شمارگان یک‌­هزار نسخه، قطع رقعی، 271 صفحه و به‌بهای 150 هزار تومان روانه بازار نشر کرده است.

انتهای پیام/+