تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3775881
شناسه : 3775881
تاریخ :
قیمت آیفون ۱۶ در کشورهای مختلف چقدر است؟ اقتصاد ایران: اپل پس از رونمایی آیفون ۱۶ در چهار مدل، قیمت این گوشی‌ها را در کشورهای مختلف اعلام کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

اپل شب گذشته در رویداد It's Glowtime سری گوشی‌های آیفون ۱۶ را با تراشه‌ی قدرتمند A18 و انبوهی از ویژگی‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی رونمایی کرد. اکنون وب‌سایت جی‌اس‌ام آرنا در گزارشی، قیمت سری آیفون ۱۶ را در کشور‌های مختلف مشخص کرده است.

به‌استثنای کشور هند که در آن مدل‌های پرو آیفون ۱۶ با کاهش قیمت نسبت به نسل پیشین عرضه می‌شوند؛ در سایر مناطق قیمت سری آیفون ۱۶ نسبت به نسل پیشین تغییری نکرده است. در جدول‌ زیر، قیمت‌گذاری سری آیفون ۱۶ برای کانفیگ پایه را در کشور‌های مختلف مشاهده می‌کنید.

کشور

قیمت آیفون ۱۶

قیمت آیفون ۱۶ پلاس

قیمت آیفون ۱۶ پرو

قیمت آیفون ۱۶ پرو مکس

ایالات متحده

۷۹۹ دلار

۸۹۹ دلار

۹۹۹ دلار

۱۱۹۹ دلار

بریتانیا

۷۹۹ پوند

۸۹۹ پوند

۹۹۹ پوند

۱۱۹۹ پوند

آلمان

۹۴۹ یورو

۱۰۹۹ یورو

۱۱۹۹ یورو

۱۴۴۹ یورو

هند

۷۹٬۹۰۰ روپیه

۸۹٬۹۰۰ روپیه

۱۱۹٬۹۰۰ روپیه

۱۴۴٬۹۰۰ روپیه

چین

۵۹۹۹ یوآن

۶۹۹۹ یوان

۷۹۹۹ یوان

۹۹۹۹ یوان

ژاپن

۱۲۴٬۸۰۰ ین

۱۳۹٬۸۰۰ ین

۱۵۹٬۸۰۰ ین

۱۸۹٬۸۰۰ ین

اپل گوشی آیفون ۱۶ پرو مکس را در کانفیگ پایه‌ی ۲۵۶ گیگابایتی و سایر مدل‌ها را در کانفیگ پایه‌ی ۱۲۸ گیگابایتی عرضه می‌کند. قیمت آیفون ۱۶ و قیمت آیفون ۱۶ پلاس و قیمت آیفون ۱۶ پرو در کانفیگ‌های ۲۵۶ گیگابایتی و ۵۱۲ گیگابایتی به‌ترتیب ۱۰۰ و ۲۰۰ دلار گران‌تر از کانفیگ پایه‌ است.

اپل مدل‌های پرو آیفون ۱۶ را در کانفیگی با یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی نیز عرضه می‌کند. قیمت آیفون ۱۶ پرو و قیمت آیفون ۱۶ پرو مکس در کانفیگ‌ یک ترابایتی، ۲۰۰ دلار گران‌تر از قیمت کانفیگ ۵۱۲ گیگابایتی است.

مقاله‌های مرتبط
  • قیمت آیفون ۱۶، آیفون ۱۶ پلاس، آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس اعلام شد
  • طرح ویژه برای آمریکایی‌ها: آیفون ۱۶ پرو رایگان با رعایت یک شرط مهم

موج اول عرضه‌ی سری آیفون ۱۶ شامل ۵۸ کشور و منطقه می‌شود. سری جدید آیفون از ۱۳ سپتامبر (۲۳ شهریور) برای پیش‌خرید دردسترس قرار خواهد گرفت و از ۲۰ سپتامبر (۳۰ شهریور) در این مناطق عرضه خواهد شد.

موج دوم عرضه شامل ویتنام، ماکائو و ۱۹ کشور و منطقه‌ی دیگر می‌شود. آیفون ۱۶ در این مناطق از تاریخ ۲۷ سپتامبر (۶ مهر) عرضه خواهد شد.