تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3775840
شناسه : 3775840
تاریخ :
عربستان سعودی بمباران چادرهای آوارگان فلسطینی را محکوم کرد اقتصاد ایران: وزارت خارجه عربستان سعودی بمباران چادرهای آوارگان فلسطینی در منطقه المواصی خان یونس واقع درجنوب غزه را محکوم کرد و خواهان آتش بس فوری در این منطقه شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، شبکه العربیه عربستان سعودی به نقل از وزارت خارجه این کشور گزارش داد «پادشاهی عربستان سعودی حمله اسرائیل به المواصی در خان‌یونس را به شدت محکوم می‌کند و خواستار آتش‌بس فوری در غزه است».

وزارت خارجه عربستان سعودی امروز سه شنبه همچنین تأکید کرد «ما اسرائیل را مسئول کامل نقض مداوم قوانین بین‌المللی می‌دانیم و جامعه جهانی باید مکانیسم پاسخگویی را فعال کند و به نقض‌های اسرائیل پایان دهد».

رژیم اسرائیل بامداد امروز سه‌شنبه در حمله هوایی به چادرهای آوارگان فلسطینی در منطقه «المواصی» در خان‌یونس (واقع در جنوب غزه) جنایت جدیدی را رقم زدند که در اثر آن، 40 نفر شهید و بیش از  60 نفر زخمی شدند.

.

 

این جنایت واکنش‌‌های داخلی و بین‌المللی را در پی داشته است. ترکیه، یمن، ایران و قطر این جنایت را محکوم کرده‌اند. ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ضمن محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به محل اسکان آوارگان فلسطینی در منطقه المواصی تصریح کرد که این رژیم به هیچ موازین حقوقی و بین‌المللی و نیز اصول اخلاقی و انسانی پای‌بند نیست.

مرکز حقوق بشر اروپا-مدیترانه بعد از این جنایت که پیشتر از این نیز صورت گرفته بود، تاکید کرد که تحقیقات نشان می دهد که اشغالگران از بمب‌های دو هزار پوندی (یک تُنی) آمریکایی در ارتکاب جنایت کشتار هولناک آوارگان در منطقه المواصی خان یونس استفاده کرده‌اند.

انتهای پیام/