تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3775829
شناسه : 3775829
تاریخ :
گوگل پس از ۷ سال بازنده شد؛ تأیید جریمه ۲٫۷ میلیارد دلاری در اروپا اقتصاد ایران: با تأیید دادگاه، گوگل در نتیجه‌ی انجام اقدامات ضدرقابتی باید ۲٫۷ میلیارد دلار جریمه بپردازد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

گوگل امروز در پرونده‌ی خود علیه جریمه‌ی ۲٫۴۲ میلیارد یورویی (۲٫۷ میلیارد دلاری) که هفت سال پیش توسط نهادهای ضدانحصار اتحادیه‌ی اروپا طرح شده بود، شکست خورد. این یکی از سه جریمه‌ی سنگینی است که به دلیل اقدامات ضدرقابتی به گوگل تحمیل می‌شود.

به‌گزارش رویترز، کمیسیون اروپا در سال ۲۰۱۷، غول جست‌وجو را به دلیل استفاده از سرویس مقایسه‌ی قیمت خود برای کسب مزیت ناعادلانه نسبت به رقبای کوچک‌تر اروپایی، جریمه کرد.

اتحادیه‌ی اروپا در یک دهه‌ی گذشته، گوگل را در مجموع ۸٫۲۵ میلیارد یورو به‌دلیل اقدامات ضدرقابتی، جریمه کرده است. گوگل با دو حکم دادگاه که مربوط به سیستم‌عامل اندروید و سرویس تبلیغاتی ادسنس بود، مخالفت کرده و درخواست تجدیدنظر داده است. در حال حاضر، گوگل باید منتظر بماند تا دادگاه در مورد این پرونده‌ها تصمیم‌گیری کند.

مقالات مرتبط
  • قاضی تکلیف پرونده جنجالی گوگل را مشخص کرد: «قانون‌شکنی کرده‌اید، باید جریمه شوید»
  • فرانسه با جریمه ۲۵۰ میلیون یورویی به استقبال گوگل رفت

از سویی دیگر، گوگل با اتهامات انحصارگرایی اتحادیه‌ی اروپا مقابله می‌کند که سال گذشته مطرح شد و می‌تواند این شرکت را مجبور کند بخشی از تجارت تبلیغاتی سودآورش را بفروشد، زیرا رگولاتوری‌ها گوگل را متهم به حمایت از سرویس‌های تبلیغاتی خود کرده‌اند.