تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3775819
شناسه : 3775819
تاریخ :
حمایت استرالیا از تعلیق صادرات تسلیحات انگلیسی به رژیم صهیونیستی اقتصاد ایران: وزیر خارجه استرالیا اعلام کرد که این کشور از تعلیق صادرات تسلیحات نظامی انگلیس به فلسطین اشغالی حمایت می‌کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، «پنی وانگ» وزیر خارجه استرالیا در گفت‌وگو با گاردین اعلام کرد که «کانبرا» از تصمیم انگلیس مبنی بر تعلیق صادرات تسلیحات نظامی به رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند.

وی همچنین افزود که استرالیا با شرکای خود در تلاش برای اعمال فشار جهت ایجاد تغییراتی حقیقی در غزه خواهیم بود.

با گذشت ۱۱ ماه از نسل‌کشی مردم فلسطین در غزه و افزایش اعتراضات مردمی در نقاط مختلف جهان، دولت انگلیس هفته پیش مدعی شد که یکی از دلایل تعلیق برخی از فروش‌های تسلیحاتی به رژیم صهیونیستی «نگرانی‌های انسانی و بدرفتاری با زندانیان فلسطینی» بوده است.

دوشنبه گذشته انگلیس اعلام کرد که مجوزهای تسلیحاتی به تل‌آویو را به دلیل «نگرانی از استفاده آن‌ها برای نقض‌های جدی حقوق بشر بین‌المللی به حالت تعلیق درمی‌آورد.»

دیوید لامی، وزیر امور خارجه انگلیس، در مقابل اعضای پارلمان اعلام کرد که لندن حدود ۳۰ مجوز از ۳۵۰ مجوز فروش سلاح به رژیم صهیونیستی را به حالت تعلیق درآورده است.

لامی گفت که این تصمیم پس از «مشاهده خطر واضح استفاده از مجوزهای صادرات سلاح انگلیسی برای ارتکاب نقض‌های جدی حقوق بشر بین‌المللی» اتخاذ شده است.

وی افزود که این تعلیق به معنی تحریم کامل صادرات سلاح به رژیم صهیونیستی نیست و شامل اجزای هواپیماهای F-۳۵ نمی‌شود و تأثیری بر امنیت این رژیم نخواهد داشت.