تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3775813
شناسه : 3775813
تاریخ :
تمام ظرفیت‌ها برای حضور کارگران در رقابت های ورزشی بکار گرفته شود اقتصاد ایران: اراک- معاون امور فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تمام ظرفیت ها برای حضور جامعه کارگری در رقابت های ورزشی بکار گرفته شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد چکشیان ظهر سه‌شنبه در نشست هیأت اجرایی مجموعه‌های فرهنگی ورزشی کارگران استان مرکزی در اراک اظهار کرد: مجموعه‌های فرهنگی و ورزشی کارگری کشور باید در ابتدا بازویی پرقدرت برای خدمت‌رسانی به کارگران بویژه کارگران ضعیف‌تر با امکان خرید ارزان‌تر و در مرحله بعد جریانی حمایتی از رویدادهای ورزشی باشد.

وی گفت: در ارائه خدمت به کارگران باید اصل کارگر بودن و سطوح کارگری مشخص شود و بیشترین خدمات با کمترین قیمت با کارگرانی که پایین‌ترین حقوق را دارند، ارائه شود.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: مجموعه‌های کارگری در مجموعه باید از هر لحاظ به نفع کارگر باشد و درآمدزایی برای وزارتخانه مورد توجه نباشد.

چکشیان تاکید کرد: مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌های کشور باید با هیأت‌های ورزشی کارگری تعامل پررنگی داشته باشند.

وی اظهار کرد: قدرت ورزشی مجموعه‌های فرهنگی ورزشی کارگری کشور بالا است و باید همه تلاش‌ها به کار گرفته شود تا کارگران در رقابت‌های ورزشی حضوری گسترده داشته باشند.

چکشیان یادآور شد: اولین لیگ سراسری تنیس روی میز کارگری کشور هفتم شهریورماه امسال در اصفهان برگزار شد که با استقبال خوبی همراه بود اما با فرهنگ‌سازی امکان افزایش بیشتر شرکت‌کنندگان وجود داشت.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: یکی از موضوعات به بحث نیروی کار ضربه می‌زند و پیچیده است، تأثیر جوانی جمعیت بر نیروی کار است.

جوانی جمعیت ۲ ضربه به نیروی کار می‌زند

چکشیان عنوان کرد: جوانی جمعیت ۲ ضربه بر نیروی کار می‌زند، یکی تعداد را پایین می‌آورد و یکی افراد را بی‌نیاز از کار می‌کند، برخی افراد دارای تک فرزند یا ۲ فرزند است که پدرانی با درآمدهای بالا داشته‌اند و امروز حساس نیاز برای هر کاری نمی‌کنند.

وی گفت: در بسیاری موارد فرصت شغلی وجود دارد، فرد هم نیاز به کار دارد اما مهارت کافی ندارد.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: مسئله‌های حوزه اشتغال از تن به کار دادن، مهارت داشتن، درآمد، هزینه‌ها و تورم بر فرهنگ کار اثر دارد.

چکشیان تصریح کرد: این مهم پیچیده‌ترین موضوعاتی است که احتمالاً در آینده جامعه دیگر درگیر نرخ بیکاری نباشد و بیشتر درگیر اشتغال پذیری، شأن شغل، درآمد شغل نسبت تلاش و درآمد باشد.

وی گفت: موضوعاتی که در آینده مشاغل، آینده کار و تحولات دیجیتال و تأثیر بر نیروی کار دارد باید به صورت ویژه بررسی شود.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: کاری در این وزارتخانه از ۲ سال گذشته تحت عنوان نهضت ملی ارتقای فرهنگ شروع شده که به لحاظ علمی و نظری و فرهنگ‌سازی و گفتمان سازی عمومی مسئله فرهنگ را به عنوان یکی از موضوعات کشور مورد توجه قرار داده است.

چکشیان تاکید کرد: اگر به این موارد توجه نشود، واحدهای تولیدی کشور در آینده با بحران نیروی کار جدی مواجهه می‌شوند.