تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3775808
شناسه : 3775808
تاریخ :
نمایشگاه تکه‌دوزی‌های مادربزرگ در اردبیل آغاز به کار کرد اقتصاد ایران: اردبیل- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: نمایشگاه تکه‌دوزی‌های مادر بزرگ با عنوان «قوراما» در محل موزه صنایع‌دستی اردبیل آغاز به کار کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حسن محمدی ادیب بعد از ظهر سه‌شنبه در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه اظهار کرد: نمایشگاه تکه‌دوزی‌های مادر بزرگ با عنوان «قوراما» در محل موزه صنایع‌دستی اردبیل در مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی آغاز به کار کرد.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه با آثاری از هنرمند اردبیلی «معصومه کریم‌زاده» به نمایش گذاشته شد، گفت: آثار حاضر در نمایشگاه تکه‌دوزی‌های مادربزرگ مربوط به هنری اصیل و ریشه‌دار در میان زنان ایرانی و اهالی استان اردبیل است که نمونه‌های فاخر از آن را در این نمایشگاه می‌بینیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل بیان کرد: «قوراما» یا تکه‌دوزی یکی از هنرهای کمتر رایج این روزها است که امیدواریم با برگزاری این نمایشگاه و کارگاه‌های آموزشی شاهد رونق دوباره این رشته هنری باشیم.

محمدی ادیب خاطرنشان کرد: این نمایشگاه که با عنوان «قوراما» برگزار می‌شود از ۲۰ شهریور کار خود را آغاز کرده و تا ۳۰ شهریور ماه هرروز از ساعت ۹ تا ۱۸ پذیرای علاقمندان خواهد بود.