تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3775805
شناسه : 3775805
تاریخ :
بازار نامناسب کشاورزی ناشی از خطای انسانی است اقتصاد ایران: ساری- نماینده ولی فقیه در مازندران نامناسب بودن بازار کشاورزی را ناشی از خطای انسانی دانست و خواستار مدیریت واردات محصولات شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی بعدازظهر سه شنبه در جشنواره برکت در بخش گهرباران میاندورود، ضمن گرامیداشت ایام، اظهار کرد: امسال به لطف خدا وضع کشاورزی و باغداری از لحاظ شرایط جوی و آبی، مناسب و خوب بود و اگر اینجا بازار مناسب نیست به‌خاطر خطای انسانی است و اگر انسان کار خودش را درست انجام دهد قیمت بازار هم عادلانه می‌شود.

وی ضمن تقدیر از کشاورزان و مسئولان، افزود: الحمدالله امسال مشکل ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار زمین که سال قبل زیر کشت شالی نرفته بود برطرف شد.

آیت الله محمدی لائینی ادامه داد: در تنظیم بازار مدیریت واردات به‌گونه‌ای باشد که نه کشاورز ضرر کند و نه مصرف‌کننده دچار مشکل شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: ما در مازندران آب زیاد داریم ولی آب‌ها مهار نمی‌شود، حداقل ۱۴ میلیارد متر مکعب و به گفته برخی از متخصصین امسال ۱۶ میلیارد متر مکعب یعنی بیش از ۶۰۰ میلیمتر آب باران داشتیم در حالی که تمام مصارف کشاورزی و شرب ما ۴ میلیارد متر مکعب است و بقیه همه به دریا ریخته می‌شود، بنابراین ما با استفاده بهینه از این نعمت خدادادی هنوز فاصله داریم.

عضو مجلس خبرگان رهبری ضمن تقدیر از آئین شکرگزاری و جشنواره برکت، گفت: کشاورزان خزینه دار خداوند هستند و کلید خزینه‌های زمین در دست کشاورزان است و باید همیشه شکرگزار خداوند باشیم.