تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3775788
شناسه : 3775788
تاریخ :
آمادگی کامل سد دویرج و سد کنگیر ایلام در تامین آب کشاورزان اقتصاد ایران: ایلام-مدیرعامل آب منطقه ای استان ایلام از آمادگی کامل سد دویرج و سد کنگیر ایلام در تامین آب کشاورزان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

‌به گزارش خبرنگار مهر، صادق علیمرادی ظهر سه شنبه، چگونگی تامین آب کشت پاییزه در سال آبی ۱۴۰۴_ ۱۴۰۳ و الزامات مصوبات استان در تامین آب را تشریح و بر اهمیت تامین آب کشت‌های پاییزه تاکید کرد.

وی ضمن ارائه گزارشی در مورد سدهای استان گفت: سد گلال مهم‌ترین تامین کننده آب صنعت پتروشیمی ایلام با ۷۹ درصد پرشدگی و سایر سدهای استان از وضعیت مطلوبی برخوردارند.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان از آمادگی کامل سد دویرج و سد کنگیر در تامین به موقع آب کشاورزان خبر داد و تصریح کرد: الحمدالله در سال آبی گذشته میزان بارش‌ها مطلوب بود به گونه‌ای که مخازن سدهای استان از وضعیت مناسبی برخوردارند و در دو سد ایلام و ودویرج نیز شاهد سرریز از تاج سدها بودیم.

علیمرادی با بیان اینکه در تابستان امسال تامین آب ۸۰۰ هکتار ار اراضی تحت پوشش سد کنگیر از سوی شرکت آب منطقه‌ای انجام گرفته، بیان داشت: با برنامه ریزی های صورت گرفته، شرکت آب منطقه‌ای برای کشت پاییزه در سطح ۵۸۰۰۰ هکتار در شبکه‌های آبیاری آمادگی کامل دارد که این مهم با همراهی سازمان جهاد کشاورزی و کشاورزان عزیز می‌توان کشت پاییزه خوب و مطلوبی را انتظار داشت.

در ادامه این جلسه حشمت عزیزان رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز ضمن تقدیر از هماهنگی بین شرکت آب منطقه‌ای و سازمان جهاد کشاورزی استان، گفت: به منظور جلوگیری از خسارات احتمالی به کشاورزان، اطلاع رسانی مناسب به کشاورزان در خصوص نحوه تامین آب در فواصل زمانی معین ضرورت دارد.

لازم به ذکر است در ادامه این جلسه اعضا در خصوص مسایل و مشکلات تشکل‌های آب بران فعال در سطح شبکه‌های آبیاری استان نیز، بحث و تبادل نظر شد.