تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3775787
شناسه : 3775787
تاریخ :
کردستان توانایی تبدیل شدن به قطب گردشگری سلامت را درغرب کشور دارد اقتصاد ایران: سنندج_رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان گفت: کردستان توانایی تبدیل شدن به قطب گردشگری سلامت را در غرب کشور دارد و می‌تواند منجر به رشد و توسعه سلامت در استان شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، فریدون عبدالملکی ظهر سه شنبه در جلسه معارفه رئیس جدید هیأت حسابرسی دانشگاه علوم پزشکی به اقدامات انجام شده در این دانشگاه پرداخت و اظهار کرد: در طول سه سال اخیر در سطح استان پروژه‌های مختلفی در حوزه بهداشتی و درمانی افتتاح شد.

وی با اشاره به بهره‌برداری از ۱۲۸ پروژه در مدت یاد شده بیان کرد: از جمله این پروژه‌ها در بخش درمان می‌توان به بهره برداری از آنژیوگرافی، پت اسکن و کموتراپی اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: به زودی سی تی اسکن شهرستان بانه نیز افتتاح می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان اعلام کرد: ام. آر. ای قروه، ام. آر. آی و مامو گرافی بیمارستان توحید، آنژیوگرافی و بخش پیوند مغز استخوان بیمارستان بعثت از دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی طی سه سال اخیر است.

عبدالملکی یادآور شد: وجود ۲۹۶ متخصص حاذق در کردستان و توسعه پروژه‌های عمرانی، بهداشتی باعث شده است که ارجاع بیماران ما برای دریافت خدمات به خارج استان از عدد ۲۳ درصد طبق استعلام سازمان بیمه سلامت، به ۱۲ درصد کاهش یابد.

وی تصرح کرد: کردستان توانایی تبدیل شدن به قطب گردشگری سلامت در غرب کشور را دارد و می‌تواند منجر به رشد و توسعه سلامت و ارائه خدمات مطلوب به مردم استان و همچنین مراجعان اقلیم کردستان عراق باشد.

وی همچنین از جذب دانشجویان بین الملل در دانشگاه علوم پزشکی کردستان خبر داد و بیان کرد: طی این سه سال در بخش آموزش توانستیم از جذب ۵۵ دانشجوی بین الملل دانشگاه به بیش از ۲۵۰ نفر در رشته‌های مختلف علوم پزشکی برسیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان به دستاوردهای حوزه پژوهش این دانشگاه پرداخت و گفت: در رتبه بندی تایمز سال‌های ۲۰۲۲و۲۰۲۳ رتبه اول کشوری و سال ۲۰۲۴ رتبه دوم کشوری را از میان دانشگاه‌های کشور کسب کردیم.

عبدالملکی اعلام کرد: دانشگاه علوم پزشکی کردستان در لیست دانشگاه‌های معتبر عراق قرار گرفته که بیانگر اعتبار ویژه دانشگاه است.

ارائه خدمات درمانی به ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار کردستانی، خدمت رسانی ۷۰ پایگاه اورژانس و یک هلیکوپتر فوریت‌های پزشکی، انجام سالانه ۷۰ مأموریت بالگرد هوایی به صورت رایگان از دیگر موارد مطرح شده توسط رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در این جلسه بود.

گفتنی است؛ طی سه سال گذشته ۱۲۸ پروژه بهداشتی شامل ۵۵ خانه بهداشت، ۱۳ مرکز جامع سلامت، ۱۳ پایگاه بهداشتی و مابقی پروژه‌های درمانی ارزشمندی در اکثر بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه افتتاح شده است.