تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3775776
شناسه : 3775776
تاریخ :
تخلف در ساخت هتل ٣٠ طبقه ولنجک تهران اقتصاد ایران: سخنگوی قوه قضائیه توضیحاتی درباره ماجرای تخلف در ساخت هتل ٣٠ طبقه در ولنجک تهران و افزایش حق تحریری دفاتر اسناد رسمی ارائه داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری اصغر جهانگیر سخنگوی قوه قضائیه ظهر امروز سه شنبه ٢٠ شهریور ماه ١۴٠٣ با حضور خبرنگاران برگزار شد.

جهانگیر در ابتدای این نشست بیان کرد: فرارسیدن ماه ربیع الاول را خدمت ملت بزرگ ایران تبریک عرض می‌کنم. همچنین فرارسیدن میلاد با سعادت پیامبر گرامی اسلامی حضرت محمد مصطفی را در این ماه داریم که جهان را به وجودشان مفتخر ساختند. پیامبر گرامی ما آمد تا انسان را با خدای خود آشنا کند که حاضر و ناظر بر اعمال ما در همه نقاط است. پیامبر گرامی آمد تا انسان را از نژادپرستی، سنگدلی و بی رحمی نسبت به هم‌زیستان نجات دهد و مبارزه جانانه ای را با تقدس گرانه جاهلانه آغاز کرد.

وی بیان داشت: اگر امروز دشمن خونخوار مسلمانان توانسته در کشورهای مختلف مثل فلسطین و یمن و لبنان و… به اراضی مسلمانان دست درازی کند شاید به دلیل عدم عنایت لازم به پیام پیامبر (ص) که وحدت بین مسلمان بوده، است و ما باید به این وحدت برگردیم تا در مقابله با استکبار بتوانیم به وظیفه انسانی خودمان عمل کنیم. در داخل هم همین طور است و وحدت کلید پیروزی در همه امور است.

وحدت بین دولت و ملت در سایه ولایت

وی تاکید کرد: وحدت بین دولت و ملت در سایه ولایت امر می‌تواند پیروزی بخش باشد.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی در خصوص هتل ٣٠ طبقه در ولنجک تهران گفت: در خصوص بحث هتل با اعلام شکایت سازمان بازرسی کل کشور در چند محور از منظر اداری تخلفاتی صورت گرفته بود لذا مراتب با دو ویژگی تقاضای ابطال پروانه و دوم برای ابطال مصوبه کمیسیون پنج بود توسط دیوان انجام شد و پرونده در حال رسیدگی است. لذا تعقیب کیفری افراد متخلف در پرونده در حال انجام است و ساخت این ساختمان تا تعیین تکلیف متوقف باقی مانده است.

افزایش حق تحریری دفاتر اسناد رسمی

جهانگیر در پاسخ به سوالی در خصوص افزایش حق تحریری دفاتر اسناد رسمی گفت: طبق ماده ۵۴ قانون دفاتر اسناد رسمی مقرر شده که در تعرفه‌ها هر چهار سال یکبار امکان بازنگری وجود دارد و اقدام لازم به عمل آید. آخرین بار سال ٩٩ بود که تغییرات ایجاد شده بود لذا سازمان ثبت اقدام به تعدیل تعرفه‌ها متناسب با تعرفه‌ها کرده است.

سرانجام پرونده بابک زنجانی

وی در پاسخ به سوالی درباره پرونده بابک زنجانی گفت: در این خصوص پس از همکاری‌های که از طرف ایشان صورت گرفت حکم اعدام تبدیل به ٢٠سال حبس شد بخشی را تحمل کرده و ما بقیه را نیز در حال سپری کردن است اگر قرار باشد اقدامات اتفاقی دیگر رخ دهد اعلام خواهد شد.

ماجرای پلمب یک مرکز آموزشی وابسته به کشور آلمان در تهران

جهانگیر در پاسخ به سوالی درباره پلمب یک مرکز آموزشی وابسته به کشور آلمان در تهران گفت: با توجه به گزارشات ارسال شده مبنی بر اقدامات مراکزی در آلمان، تحقیقات در حال انجام است برخی از این مراکز پلمب و حساب‌ها مسدود شده و سایر اتفاقات اطلاع رسانی خواهد شد.

جهانگیر در پاسخ به سوال خبرنگار مهر، در خصوص سرانجام پرونده هواپیمای اوکراینی گفت: درباره هواپیما اوکراینی همه تلاش سازمان نیروهای مسلح این بوده که تمامی جوانب عادلانه مطرح شود.

وی افزود: این پرونده پس از رسیدگی‌ها با نقص تحقیقاتی رو به رو شد که تحقیقات آغاز شده و پس از رفع نقص اطلاع رسانی‌های لازم انجام خواهد شد.

آخرین وضعیت شرکت فرحان دیزل

وی در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت شرکت فرحان دیزل گفت: بر اساس گزارشات موجود این پرونده در اسلامشهر تشکیل شد در ابتدا سه نفر شاکی مطرح بود و متهم یک خانم بود و موضوع کلاهبرداری مال نامشروع بود و متهمه بازداشت و سپس آزاد شد.

جهانگیر گفت: آمار شکات پرونده ۴٠ نفر است این خانم مجدداً احضار شده ولی این فرد متواری شده و مأمورین به دنبال شناسایی و دستگیری آن هستند. محل شرکت پلمب شده و پرونده در حال بررسی است.

سرانجام پرونده بازداشت مالک باشگاه نساجی

جهانگیر در پاسخ به پرونده بازداشت مالک باشگاه نساجی گفت: موضوع برخورد با جاعلین چه در دستگاه قضائی و چه محیط‌های دولتی از خطوط قرمز دستگاه قضائی است و برخوردهای جدی را در دستورکار قرار داده ایم. این افراد از ارفاقات قانونی بهره نخواهند برد، همچنین تحقیقات در این رابطه ادامه دارد.

جزئیات آن ادامه دارد...