تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3775775
شناسه : 3775775
تاریخ :
حماس:اتهامات آمریکا علیه مقاومت در مذاکرات دروغ محض است اقتصاد ایران: جنبش حماس ادعاهای آمریکا مبنی بر مانع‌تراشی این جنبش در مسیر رسیدن به توافق آتش‌بس و تبادل اسرا را تکذیب و تاکید کرد که همه می‌دانند نتانیاهو مانع توافق است و دولت آمریکا به خاطر فرار از فشارها در آستانه انتخابات، حماس را متهم می‌کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، جنبش حماس فلسطین در واکنش به اتهامات «جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید مبنی بر اینکه حماس برخی از شروط خود را درباره توافق آتش بس غزه تغییر داده است، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این اتهامات کاملا بی اساس بوده و حقیقت ندارد.

این جنبش افزود: همچنین ادعاهای جان کربی مبنی بر اینکه حماس مانع اصلی رسیدن به توافق آتش بس بوده نیز در چهارچوب همسویی آشکار با موضع رژیم صهیونیستی است.

در ادامه این بیانیه آمده است که دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا که قادر به فشار بر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اشغالگر نیست، امروز حماس را متهم می‌کند و در سایه انتخابات آمریکا، متهم کردن حماس را برای خودش کم‌هزینه‌تر می‌داند. اما همه دنیا می‌داند نتانیاهو کسی است که شروط و خواسته‌های جدید را در مذاکرات مطرح کرده، نه حماس.

از طرف دیگر «عزت الرشق» از اعضای ارشد دفتر سیاسی جنبش حماس اعلام کرد: آنچه که اشغالگران و برخی منابع آمریکایی درباره مطالبات جدید حماس تبلیغ می‌کنند، دروغ محض و در چهارچوب تلاش برای فرار از مسئولیت اشغالگران در به شکست کشاندن مذاکرات آتش بس و تبادل اسراست.

عزت الرشق افزود: تا زمانی که بر نتانیاهو برای تعهد به توافق پیشین آتش بس و تبادل اسرا فشار وارد نشود، اسرای صهیونیست هرگز رنگ نور را نخواهند دید.

وی تاکید کرد: خواسته‌های مقاومت کاملاً روشن است و ما به آن پایبند هستیم؛ یعنی توقف دائمی تجاوزات دشمن صهیونیستی و خروج کامل نیروهای اشغالگر از نوار غزه. شروط جدید نتانیاهو مذاکرات آتش بس و تبادل اسرا را به نقطه اول برگردانده است.

پیش از این «اسامه حمدان» از رهبران ارشد حماس، درباره اینکه آیا آمریکا می‌تواند رژیم صهیونیستی و شخص نتانیاهو را برای پذیرش پیشنهاد آتش بس و تبادل اسرا تحت فشار قرار دهد، اظهار داشت: آمریکا گزینه‌های زیادی برای فشار بر اسرائیل دارد و تنها کافی است که به نتانیاهو بگوید ارسال سلاح یا حمایت اقتصادی و سیاسی را از اسرائیل متوقف می‌کنیم.

وی گفت: بنابراین آمریکا به راحتی با این گزینه‌ها می‌تواند اسرائیل را تحت فشار قرار داده و این رژیم را مجبور به تغییر موضع آن کند، اما واقعیت آن است که ایالات متحده فشار واقعی بر نتانیاهو وارد نمی‌کند. هیچ احتیاجی به ابتکارات جدید نیست؛ زیرا همه پروژه‌ها و پیشنهادات قبلی در نتیجه مانع تراشی صهیونیست‌ها شکست خورد و امروز هم هیچ تضمینی وجود ندارد که اسرائیل پیشنهادات جدید را بپذیرد.

شب گذشته جان کربی ادعا کرد:حماس مانع اصلی در مسیر رسیدن به توافق آتش بس نوار غزه بوده و ما در تلاش برای رسیدن به این توافق هستیم.

انتهای پیام/