تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3775761
شناسه : 3775761
تاریخ :
پرسپولیس و استقلال هیچ کاری نکرده‌اند/ به لیگ دسته دو می‌روند اقتصاد ایران: مسئول برگزاری مسابقات فوتبال بانوان گفت: تاکنون به صورت کتبی همه تیم‌های حاضر در لیگ برتر فوتبال مردان برای حضور در لیگ دسته دوم فوتبال بانوان اعلام آمادگی کردند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، لیگ برتر فوتبال بانوان که پیش از این قرار بود در هفته نخست مهر ۱۴۰۳ آغاز شود به خاطر اردوی آماده سازی و شرکت تیم فوتبال خاتون بم در نخستین دوره رقابت‌های لیگ قهرمانان بانوان آسیا به تعویق افتاد. هجدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر بانوان با حضور ۱۰ تیم برگزار خواهد شد و تیم‌های گل گهر، سپاهان و ملوان تنها باشگاه‌هایی هستند که به طور همزمان هم در لیگ برتر مردان و هم در لیگ برتر بانوان حضور خواهند داشت. البته قرار بود دو تیم محبوب استقلال و پرسپولیس هم در لیگ برتر بانوان شرکت کنند که تا این لحظه خبری رسمی از حضور این دو باشگاه در لیگ برتر بانوان رسانه‌ای نشده است.

گلاره ناظمی مسئول برگزاری مسابقات فوتبال بانوان با تأیید این خبر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بله با توجه به حضور نماینده خوب فوتبال بانوان ایران در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا مسابقات امسال با تأخیر برگزار خواهد شد تا مشکلی برای تیم خاتون بم و حتی تیم‌هایی که در لیگ باید مقابل این تیم به میدان بروند هم ایجاد نشود.

وی افزود: به هر شکل حضور خاتون بم در لیگ قهرمانان آسیا، مسابقات داخل کشور را تحت شعاع قرار می‌داد. فصل جدید مسابقات از بیست و هفتم مهر آغاز خواهد شد و بازی‌های تیم خاتون بم هم با یک و یا دو روز تأخیر برگزار می‌شود.

ناظمی در مورد آخرین اقدامات انجام شده از سوی باشگاه‌ها برای تیم‌داری در فوتبال بانوان هم گفت: طبق مصوبه کنفدراسیون آسیا یکی از مجوزهای لازم برای حضور تیم‌های مردان در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا و مسابقات نخبگان آسیا در سال ۲۰۲۵ فعالیت در بخش بانوان است که در زمینه تا به امروز همه تیم‌های حاضر در لیگ برتر مردان برای حضور در حوزه بانوان اعلام آمادگی کردند.

مسئول برگزاری مسابقات فوتبال بانوان در ادامه در مورد آخرین وضعیت حضور استقلال و پرسپولیس در لیگ برتر بانوان هم توضیح داد: آنچه که تا به امروز به دست ما به صورت مکتوب رسیده تیم‌داری همه باشگاه‌ها از جمله دو تیم استقلال و پرسپولیس در لیگ دسته دو است. برای حضور در لیگ برتر و لیگ دسته یک باشگاه‌ها باید دارای امتیاز باشند که فعلاً هیچ یک از این دو تیم این امتیاز را ندارند مگر اینکه بخواهند در آینده این امتیاز را از سایر باشگاه‌ها خریداری کنند.