تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اخبارشرکت ها
لینک : econews.ir/5x3775760
شناسه : 3775760
تاریخ :
مهمترین تفاوت های مقوای ایندربرد با مقوای گلاسه اقتصاد ایران: اگر برای انجام امور چاپی مختلف و یا پیدا کردن متریال کاغذی مناسب برای بسته‌بندی محصولات تولیدی خود، سری به بازار فروش انواع کاغذ زده‌باشید حتما نام مقوای گلاسه و مقوای ایندربرد را به کرات از زبان فروشندگان مختلف شنیده‌اید چراکه این دو مقوای ارزشمند و البته پرمصرف، جایگاه مهمی در صنایع نامبره دارند، اما به راستی دلیل این محبوبیت چیست؟

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

اخبار شرکتها- مقوای ایندربرد و گلاسه دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی هستند که آن‌ها را برای استفاده در طیف گسترده‌ای از صنایع مرتبط با چاپ و بسته‌بندی به گزینه‌ای ایده‌آل تبدیل کرده‌است‌، به ‌طور مثال؛ سطح صاف و براق کاغذ گلاسه در کنار قابلیت چاپ‌پذیری بالای آن باعث شده تا کاربران از خرید کاغذ گلاسه برای چاپ انواع جلد کتاب، کارت ویزیت و ... به خوبی استقبال کنند. در سوی دیگر، مقواهای ایندربرد به عنوان فرآورده‌ های سلولزی کاملا بهداشتی و مورد تأیید سازمان‌ غذا و دارو، اولویت اول خریدارانی هستند که قصد دارند انواع محصولات دارویی، بهداشتی و غذایی خود را در پک‌های تمیز و محکم بسته‌بندی کنند.

از آنجاییکه درک درست شما از نیازهای خاص پروژه‌تان و توجه به بودجه مد نظرتان، نقش پر رنگی در انتخاب بهترین مقوا و به تبع آن مدیریت بهینه هزینه‌های پروژه چاپی یا بسته‌بندی محصولات‌تان دارد، توصیه می‌کنیم قبل از خرید کاغذ ایندربرد یا مقوا گلاسه، ابتدا باقابلیت‌ها، گرماژ و ابعاد این دو مقوا آشنا شده سپس با در نظر گرفتن تفاوت‌های آن‌ها، تصمیم نهایی را اتخاذ نمایید.

 مقوای گلاسه چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

مقوای گلاسه همان کاغذ گلاسه است اما با ضخامت بیشتر و مقاومت بالاتر. این نوع مقوا نیز مانند کاغذ گلاسه از الیاف سلولزی و ترکیب آن با مواد معدنی مخصوص ساخته می‌شود. برای براقیت بخشیدن و افزودن خواص ضد رطوبتی به کاغذ و مقوای گلاسه، سطح آن را با روکشی از رزین، پلاستیک و نشاسته می‌پوشانند. این نوع پوشش مانع از نفوذ جوهر به عمق بافت مقوا شده و به پخش یکنواخت مرکب کمک می‌کند. به این ترتیب کاربران شاهد نقش‌بندی درخشان تصاویر و رنگ‌ها روی این مقوای ارزشمند هستند. در واقع این ویژگی مهم باعث شده تا ناشران برای چاپ انواع کاغذ خوشنویسی، سر رسیدهای مصور، جلد مجلات تصویری و ... مقوای گلاسه را به خرید کاغذ تحریر ترجیح دهند.

رابج‌ترین گرماژ مقوای گلاسه بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ گرم است که با توجه به رابطه مستقیم بین ضخامت و مقاومت مقوا با عدد گرماژ آن، می‌توان انتظار داشت که مقوای گلاسه ۴۰۰ گرمی از بالاترین میزان استحکام در برابر فشار برخوردار باشد. البته نباید فراموش کرد که گرماژ کاغذ در قیمت کاغذ گلاسه  نیز تأثیر مستقیم دارد. انواع کاغذ و مقوای گلاسه در مدل‌های مختلف یک‌رو، دورو، مات و براق عرضه می‌شوند که هریک کارآیی منحصربه‌خود را دارند. مقوای گلاسه عموما برای بسته‌بندی هدایا و محصولات لوکس و لاکچری و یا چاپ انواع تراکت، پوستر، جلد کتب و ... مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 مقوای ایندربرد چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

مقوای ایندربرد همان مقوای ضخیم و سفیدی است که نمونه‌های بسیار آن را به عنوان جعبه دارو، دستمال کاغذی، کفش و ... حتما به چشم دیده‌اید. این مقوا که به آن مقوا ایندل برد یا اینوربرد نیز گفته می‌شود دارای سطحی صاف و روان با قابلیت چاپ‌پذیری بالا است. برای تولید مقوای ایندربرد از خمیر پالپ و ترکیب آن با مواد شیمیایی خاص استفاده می‌کنند، به همین علت نمونه‌های اصیل و باکیفیت این مقوا دارای رنگ سفید روشن و سطح تمیز و بهداشتی است. جالب است بدانید که به دلیل داشتن همین خصوصیات، آن را با اسم مقوای بهداشتی نیز می‌شناسند، به این ترتیب شما برای بسته‌بندی محصولات حساس خود، به خصوص در حوزه غذا و دارو، نیازی به کسب مجوز از وزارت بهداشت ندارید.

مقوای ایندربرد دارای مقاومت بالایی در برابر خمش و ضربه است. این دانسیته جرمی مطلوب باعث شده تا بتوان از مقوای ایندربرد برای بسته‌بندی انواع لوازم خانگی، الکترونیکی و به‌طور کلی کالاهایی که وزن بیشتری دارند نیز به خوبی استفاده کرد. همچنین مقوای ایندربرد دارای تنوع گرماژی بالا از ۱۸۰ تا بیش از ۴۰۰ گرم است که گرماژ ۲۰۰ تا ۴۰۰ گرمی آن بیشترین کاربرد را در صنعت دارد. باتوجه به ویژگی‌های خاص این مقوا می‌توان ادعا کرد که قیمت مقوا ایندربرد نه تنها بالا نیست، بلکه بسیار مقرون‌به‌صرفه نیز هست.  


مقایسه کلی بین مقوای گلاسه و مقوای ایندربرد

اکنون که با ویژگی و قابلیت‌های ویژه این دو مقوا آشنا شدید وقت آن است که به بررسی تفاوت مقوا گلاسه با مقوا ایندربرد نز بپردازیم. ما برا درک بهتر شما، این تفاوت‌ها را در قالب جدول زیر بیان کرده‌ایم:

در بازار پر هیاهوی خرید‌وفروش کاغذ، یافتن مراکزی که مستقیما در این حیطه فعال بوده و کالاهایی با کیفیت تضمین شده عرضه کنند کمی سخت شده‌است. در این میان، شرکت بازرگانی پرسال به عنوان یکی از معتبرترین واردکنندگان فرآورده‌ های سلولزی در ایران، به‌واسطه سال‌ها فعالیت مسئولانه خود در حوزه واردات بهترین نوع کاغذ و مقوای گلاسه و ایندربرد در کنار سایر انواع کاغذ مانند کرافت، تحریر، وایت تاپ لاینر کوتد و ... توانسته‌است نام خود را به نیکی در این عرصه ماندگار کند.

این هلدینگ نام‌آشنا به خصوص در زمره واردکنندگان اصلی مقوای ایندربرد نینگبو در کشور است که در حال حاضر به عنوان بهترین برند ایندربرد در جهان شناخته می‌شود. به این ترتیب برای خرید مستقیم مقوای ایندربرد و گلاسه و یا استعلام قیمت روز کاغذ، تنها کافی است از طریق وبسایت رسمی پرسال و یا شماره تلفن ۷۹۸۸۵_۰۲۱ با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید.