تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3775717
شناسه : 3775717
تاریخ :
تصمیم سرنوشت‌ساز کادر فنی کشتی فرنگی؛ گرایی ملی‌پوش می‌شود؟ اقتصاد ایران: پس از اعتراض هیات کشتی استان فارس به داوری مبارزه میان دانیال سهرابی و محمدرضا گرایی در جریان انتخابی تیم ملی کشتی اوزان غیر المپیکی، کمیسیون داوران نظر خود را اعلام کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقه انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی برای حضور در رقابت‌های جهانی آلبانی در وزن ۷۲ کیلوگرم بین محمدرضا گرایی و دانیال سهرابی برگزار شد که در نهایت سهرابی توانست دوبنده تیم ملی را در این مسابقات از آن خود کند. در مسابقه نخست سهرابی با نتیجه ۷ بر ۳ مقابل محمدرضا رستمی به پیروزی دست یافت. وی در دومین دیدار نیز در رقابتی جذاب و دیدنی با نتیجه ۸ بر ۷ از سد محمدرضا گرایی، قهرمان المپیک و جهان گذشت. گرایی که ۷ بر ۳ از حریفش پیش بود، اسیر سنجاب پرنده ثانیه پایانی دانیال سهرابی شد و شکست تلخی را مقابل این کشتی‌گیر جوان تجربه کرد.

اما برخی مسئولان و مربیان فارس معتقدند یک امتیاز اخطار اشتباه بابت فرار از فن به گرایی داده شده که اگر این محاسبه شود، گرایی برنده این کشتی خواهد شد. به همین خاطر رئیس هیأت کشتی استان فارس درخواست بازبینی دوباره فیلم این کشتی را داد.

ساسان خوبیاری رئیس هیأت کشتی استان فارس در مورد درخواست بازبینی دوباره فیلم کشتی گرایی و سهرابی به خبرنگار مهر گفت: در یک قسمتی از کشتی آقای سهرابی، محمدرضا گرایی را از تشک کشتی خارج کرد و قاعدتاً باید یک امتیاز به او تعلق می‌گرفت اما یک امتیاز به همراه یک اخطار دادند و ما هم روی این موضوع اعتراض و تقاضای کردیم فیلم کشتی دوباره مورد بازبینی قرار بگیرد. اگر این موضوع مورد موافقت قرار بگیرد و اعتراض ما قبول واقع شود یک امتیاز باید برگردد و گرایی برنده این کشتی خواهد بود.

تصمیم سرنوشت‌ساز کادر فنی کشتی فرنگی؛ گرایی ملی‌پوش می‌شود؟

پس از درخواست بازبینی فیلم از سوی رئیس هیأت کشتی استان فارس، رئیس کمیسیون داوران نظرش را در مورد داوری مسابقه گرایی و سهرابی عنوان کرد که به شرح زیر است:

«در ۳۰ ثانیه پایانی کشتی، کشتی‌گیر آبی (سهرابی) موفق می‌شود با یک حمله کشتی گیر قرمز (گرایی) را از تشک خارج کند که حاصل این خروج ۱ امتیاز به نفع کشتی گیر آبی بوده است. ضمناً در این حالت به علت اینکه کشتی گیر قرمز با فشار حریف به بیرون تشک هدایت می‌شود، فراری از سوی این کشتی گیر صورت نگرفته است. تیم داوری ۱ امتیاز برای خروج از تشک و ۱ امتیاز به جهت فرار از تشک داده بود.»

با توجه به اینکه طبق نظر رئیس کمیسیون داوران امتیاز اخطاری که به جهت بیرون کردن گرایی از تشک به دانیال سهرابی درست نبوده حالا باید دید در ادامه وضعیت این کشتی به چه صورت خواهد بود. سهرابی در کشتی اول موفق به شکست رستمی دیگر کشتی‌گیر وزن ۷۲ کیلوگرم شد؛ در دور دوم هم با توجه به اتفاقاتی که در جریان مسابقه رخ داد برابر گرایی پیروز میدان شد؛ همین موضوع هم باعث شد در سومین کشتی گرایی و رستمی از حضور در مسابقه انصراف دهند و در نهایت سهرابی به عنوان نماینده ایران در مسابقات جهانی آلبانی معرفی شد.

حالا پس از اعلام نظر رئیس کمیسیون داوری در رابطه با داوری کشتی گرایی و سهرابی و اشتباهاتی که صورت گرفته، باید یک امتیاز از جمع امتیازات سهرابی کم شود و با این شرایط باز هم مشخص نیست که گرایی برنده این دیدار است یا خیر، چراکه این مبارزه ۷ بر ۳ به سود گرایی در جریان بود اما سهرابی در ثانیه‌های پایانی اقدام به سنجاب پرنده کرده و چهار امتیاز به دست آورد. در نهایت نتیجه کشتی ۷ - ۷ به سود سهرابی شد و آخرین امتیاز را او گرفت، اما درخواست چلنج از سوی گرایی به خاطر حرکت سنجاب پرنده، نتیجه را ۸ بر ۷ به سود سهرابی کرد و داور دست سهرابی را به عنوان برنده این مسابقه بالا برد. حالا با این شرایط الان مشخص نیست نتیجه این کشتی جنجالی به چه صورت خواهد بود و در صورت برنده اعلام شدن گرایی مجدداً مسابقه انتخابی برگزار خواهد شد و یا اینکه سهرابی نماینده وزن ۷۲ کیلوگرم در مسابقات جهانی خواهد بود. البته با توجه به اینکه در مرحله سوم رستمی و گرایی هم هر دو انصراف دادند و کشتی نگرفتند این موضوع هم یک چالش دیگری است که کادر فنی باید در مورد آن تصمیم گیری کند.

طبق پیگیری‌های خبرنگار مهر جلسه کادر فنی کشتی فرنگی پس از اعلام نظر رئیس کمیسیون داوران در رابطه با مسابقه گرایی و سهرابی ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه برگزار خواهد شد و پس از آن اعضای کادر فنی کشتی فرنگی باید در مورد ملی‌پوش ایران در وزن ۷۲ کیلوگرم در مسابقات جهانی آلبانی تصمیم‌گیری کند.

نکته قابل توجه اینکه مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی ۲۰۲۴، روزهای ۷ تا ۱۰ آبان ماه در آلبانی برگزار خواهد شد و باید هر چه زودتر تکلیف نفرات اعزامی برای صدور ویزای این کشور هم مشخص شود.