تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3775689
شناسه : 3775689
تاریخ :
عشایر نقش مهمی در حفظ محیط زیست دارند اقتصاد ایران: شهرکرد-مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان محیط زیست گفت: عشایر می‌توانند کمک‌های مؤثری درجهت حفظ گونه‌های جانوری و گیاهی به حفاظت از محیط زیست کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر عبدوس در گردهمایی محیط زیستی با عشایر در روستای بنواستکی شهرستان کوهرنگ اظهار داشت: عشایر و طبیعت به سبب منافع محیط زیستی مکمل هم هستند، و کوچک‌ترین تغییر در طبیعت زندگی عشایر را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

مدیر کل دفترمشارکت‌های مردمی سازمان محیط زیست افزود: عشایر با کوچ به موقع در حفظ گونه‌های جانوری و گیاهی در اقلیم، مراتع و حفاظت از محیط زیست منطقه خود کمک‌های مؤثری می‌کند.

وی با اشاره به شناسایی آسیب‌های وارده به منطقه تاکید کرد: بخشی از آسیب‌های وارده به طبیعت مربوط به تغییرات اقلیمی است که در زندگی عشایر این شرایط باید در نظر گرفته شود.

در حاشیه این گردهمایی سرهنگ ایزدی فرمانده بسیج عشایری استان ضمن تقدیر از زحمات مدیران محیط زیست شهرستان در حفاظت از محیط زیست خواستار حمایت‌های ملی از محیط زیست شهرستان کوهرنگ شد.

وحید یوسفی بابادی رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان کوهرنگ هدف از برگزاری این گردهمایی را آشنایی با جایگاه عشایر در حفظ و حراست از محیط زیست عنوان کرد و اذعان داشت: در این گردهمایی از فعالان حوزه محیط زیست عشایری شهرستان تجلیل شد.