تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : بازار سرمایه
لینک : econews.ir/5x3775685
شناسه : 3775685
تاریخ :
خدمات تامین‌مالی شرکت مشاور سرمایه‌گذاری ترنج اقتصاد ایران: بازار سرمایه یکی از بهترین راه‌های تامین‌مالی بنگاه‌های اقتصادی است که توسط نهادهای مالی مانند مشاور سرمایه‌گذاری ترنج ارائه می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، یکی از بهترین روش‌های تأمین مالی انتشار اوراق بدهی در بازار سرمایه است، اوراق بدهی، اوراق بهاداری هستند که دولت و شرکت‌ها برای تأمین مالی پروژه‌های خود منتشر می‌کنند.

فرآیند تامین‌مالی و انتشار اوراق حتماً باید از طریق نهادهای مالی تحت نظارت سازمان بورس انجام شود. مشاور سرمایه‌گذاری ترنج یکی از بزرگترین نهادها است که پروژه‌های بزرگ تامین‌مالی و عرضه و پذیرش را برای بنگاه‌های اقتصادی صنایع مختلف به انجام رسانده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت ترنج مراجعه و یا با شماره ۰۲۱۷۹۳۲۶ تماس بگیرید.

مزیت‌های تامین‌مالی از طریق بازار سرمایه:

نرخ سود معقول حدود ۲۳ درصد

امکان تامین‌مالی مبالغ کلان

پرداخت ۳ ماه یکبار سود

تسویه اصل مبلغ اعتبار در پایان دوره (۳ تا ۵ ساله)

نرخ سود انتشار اوراق مرابحه معمولاً ۲۳ درصد سالانه است، مزیت اصلی انتشار اوراق مرابحه، تسویه اصل اعتبار در پایان دوره (۳ تا ۵ سال) است، در این مدت شرکت‌ها تنها سود را پرداخت می‌کنند که آن هم هر ۳ ماه یک بار است.

این مزیت به سرمایه در گردش و همچنین کنترل و مدیریت جریان نقدینگی شرکت‌ها کمک می‌کند، وقتی در طول دوره بنگاه اقتصادی صرفاً سود اعتبار دریافتی را پرداخت کند و اصل مبلغ در پایان دوره تسویه شود، جریان نقدینگی شرکت بهتر می‌شود.

در تأمین مالی از طریق بانک‌ها، عمدتاً حد اعتباری در نظر گرفته می‌شود و هر بار شرکت‌ها بخواهند بیش از حد اعتبارش بهره بگیرند، باید دوباره برای دریافت مجوز اقدام کند.

در بازار سرمایه شرایط متفاوت است، منابع یکباره در اختیار شرکت‌ها قرار می‌گیرد و در نتیجه دست شرکت‌ها برای انجام و پیشبرد طرح‌های توسعه‌ای‌شان بسیار باز خواهد بود.

از طرف دیگر، از آن‌جا که اوراق بلندمدت هستند، باعث می‌شود در پایان سال نگرانی برای درخواست جدید و پذیرش آن نداشته باشند. یعنی مشکلاتی نظیر حد اعتباری وجود نخواهد داشت.

مشاور سرمایه‌گذاری ترنج یکی از فعال‌ترین نهادهای مالی تحت نظارت سازمان بورس است که طی یکسال گذشته بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال پروژه تأمین مالی برای بنگاه‌های اقتصادی انجام داده است. برای دریافت مشاوره رایگان در حوزه تامین‌مالی با شماره ۰۲۱۷۹۳۲۶ تماس بگیرید.