تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3775676
شناسه : 3775676
تاریخ :
تبدیل وحدت به اصل راهبردی جهان اسلام/ همگرایی حول محور آزادی قدس اقتصاد ایران: نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز مسئله وحدت به یک اصل بسیار راهبردی برای جهان اسلام تبدیل شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیدمحسن طاهری شامگاه دوشنبه در جلسه ستاد استانی هفته وحدت در گرگان با اشاره به اینکه در اسلام عوامل متعدد و متنوعی در زمینه وحدت وجود دارد، اظهار کرد: دشمن با قرار دادن گسل‌های تفرقه سعی دارد در بین مسلمانان شکاف ایجاد کند.

وی افزود: در طول تاریخ اسلام ما شاهد هستیم که مذاهب اسلامی و اقوام مختلف با گرایش‌های گوناگون به صورت صمیمانه در کنار یکدیگر همزیستی داشتند اما به دلیل جهالت‌ها یا عوامل بیرونی و دشمنانی که نمی‌توانند اقتدار مسلمین رو تحمل کنند باعث می‌شدند که گاهی اختلافات تبدیل به کدورت‌ها و دشمنی‌ها می‌شد و آسیب به اقتدار مسلمین وارد می‌کرد.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز مسئله وحدت به یک اصل بسیار راهبردی برای جهان اسلام تبدیل شده و امروز شاهد هستیم که مذاهب مختلف شیعه و سنی در سایه نظام جمهوری اسلامی با مصالحت در کنار یکدیگر مشغول فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه در جایگاه‌های مختلف تأثیرگذار تصمیم ساز و تصمیم‌گیر نظام شیعه و سنی در کنار یکدیگر وجود دارند، ادامه داد: حضور نمایندگان خبرگان استان در کنار هم یکی از نمادهای وحدت استان است.

طاهری اظهار کرد: در نهاد تصمیم‌گیر نظام که برای جایگاه مقدس ولی فقیه و رهبری نظام تصمیم گیری می‌کنند و نظارت دارند شاهد حضور شیعه و سنی در کنار هم هستیم و این بیانگر این است که هیچ مشکلی از ناحیه این مسئله در نظام ما وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه دشمن هیچ گاه دست از توطئه برنمی دارد، افزود: در طول سالیان گذشته شاهد هستیم که چقدر دشمنان تلاش کرد با انواع و اقسام طراحی‌ها و توطئه‌ها در بین مسلمانان دشمنی ایجاد کند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب امروز ما شاهد شیعه انگلیسی یا سنی آمریکایی مانند داعش هستیم که با طراحیی‌های استکبار جهانی شکل گرفتند و مجهز شدند تا در بین جهان اسلام تفرقه ایجاد کنند.

وی با اشاره به اینکه داعشی ها تنها با شیعه دشمنی ندارند بلکه آن‌ها با همه کسانی که در مقابل استکبار جهانی صف کشیده بودند دشمنی داشتند، اظهار کرد: امروز شاهدیم که به برکت مسئله وحدت تمام توطئه‌ها خنثی می‌شود.

طاهری با اشاره به اینکه امروز یکی از مهم‌ترین عوامل وحدت در جهان اسلام مسئله غزه، فلسطین و آزادی قدس شریف است، اظهار کرد: امروز متوجه می‌شویم که امام راحل تا چه اندازه دوراندیش بودند که از همان ابتدای پیروزی انقلاب مسئله قدس رو به عنوان یکی از مهمترین عامل وحدت مسلمین مطرح کردند.

وی یادآور شد: علی رغم تمام سرمایه‌گذاری های سنگین استکبار جهانی و صهیونیست بین الملل برای فراموش شدن مسئله قدس امروز می‌بینیم که این موضوع به مسئله اول جهان اسلام تبدیل شده و حتی از جهان اسلام هم فراتر رفته و همه مظلومین و مستضعفین و آزادی‌خواهان جهان دغدغه اصلی آن‌ها مظلومیت مردم فلسطین و غزه است.