تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3775659
شناسه : 3775659
تاریخ :
اعتراضات بازنشستگان مخابرات به تغییرات بیمه و حقوق اقتصاد ایران: روز گذشته بازنشستگان مخابرات در استان‌های اصفهان، کردستان، گیلان، اردبیل، کرمانشاه، فارس، آذربایجان شرقی و خوزستان تجمع کردند. در این اعتراضات هم‌زمان که به‌صورت هفتگی در روزهای دوشنبه در مناطق مختلف ایران تکرار می‌شود، معترضان در شعارهایی دو نهاد را به «برداشت غیرقانونی از صندوق بازنشستگی» متهم کردند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه پیام ما، بازنشستگان مخابرات به دلیل افزایش سهم بیمه تکمیلی و کاهش مستمری خود، در اعتراضات هفتگی شرکت می‌کنند. آن‌ها از عدم اجرای صحیح همسان‌سازی حقوق و بی‌توجهی به مطالباتشان ناراضی‌اند و این وضعیت را عاملی برای تشدید مشکلات معیشتی خود می‌دانند. بازنشستگان خواستار اصلاحات در شرکت مخابرات و پاسخگویی مسئولان به مشکلات حقوقی و بیمه‌ای خود هستند.

بازنشستگان مخابرات به دلیل افزایش ۳۰ درصدی سهم بیمه تکمیلی، کاهش مستمری و مشکلات معیشتی اعتراض دارند. آن‌ها اعلام کرده‌اند که افزایش هزینه‌های زندگی و عدم اجرای صحیح همسان‌سازی حقوق، شرایط زندگی‌شان را سخت‌تر کرده است. بازنشستگان خواستار اجرای دو قانون مرتبط با حقوق خود و تحول در شرکت مخابرات هستند و از بی‌توجهی مسئولان به مشکلاتشان انتقاد می‌کنند. با وجود اعتراضات مکرر و پیگیری‌ها از طریق دیوان عدالت اداری، تاکنون پاسخی به خواسته‌های آن‌ها داده نشده است.