تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3775655
شناسه : 3775655
تاریخ :
از اقدامات عراق علیه تروریست‌ها خرسندیم/ تشریح جزئیات سفر پزشکیان اقتصاد ایران: وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران جزئیات اولین سفر خارجی رئیس جمهور کشورمان به عراق را تشریح کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، سید عباس عراقچی وزیر خارجه کشورمان در گفت‌وگو با پایگاه خبری الفرات به تشریح جزئیات اولین سفر خارجی دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهوری اسلامی ایران به عراق بعد از تصدی پست ریاست‌جمهوری پرداخت.

وی در این گفت‌وگو تصریح کرد که انتخاب عراق به عنوان اولین سفر خارجی رئیس جمهور، نشان دهنده عمق مناسبات برادرانه میان دو کشور است.

یک منبع عالی رتبه در ریاست جمهوری اسلامی ایران نیز گزارش داد که سفر پزشکیان به عراق با امضای چندین تفاهمنامه و توافقنامه بین دو کشور در زمینه‌های امنیتی و اقتصادی همراه خواهد بود.

عراقچی در این گفتگو تصریح کرد که این سفر شامل بغداد می‌شود و در ادامه بصره و اربیل را نیز در بر می‌گیرد و سپس سفر به شهرهای زیارتی نجف و کربلا در دستور کار رئیس جمهور خواهد بود.

وزیرخارجه در ارتباط با توافقنامه امنیتی میان ایران و عراق نیز گفت: ما از اقدامات عراق علیه گروه‌هایی که ایران را از خاک این کشور هدف قرار می‌دهند، خرسندیم و به طور دائمی با طرف عراقی درباره اجرای مناسب توافقنامه امنیتی منعقد شده در سال ۲۰۲۱ در حال رایزنی هستیم. ما با عراق در مسیر درستی برای کنترل مرزها و مقابله با گروه‌های خرابکار حرکت می‌کنیم.

وی با اشاره به موضوع اخراج نظامیان آمریکایی از عراق تاکید کرد: دوستان ما در عراق عواقب خطرناک تداوم حضور آمریکا در منطقه را می‌دانند و موضع ما را به خوبی درک می‌کنند. ما بسیار خرسندیم که پارلمان عراق قانون خروج نیروهای خارجی از کشور را تصویب کرد و امیدواریم این امر به طور کامل محقق شود.

گفتنی است مسعود پزشکیان رئیس جمهور کشورمان فردا چهارشنبه عازم عراق می‌شود.