تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3775654
شناسه : 3775654
تاریخ :
مقدمه و ۱۳ ماده پیش‌نویس صلح مورد توافق ایروان و باکو قرار گرفت اقتصاد ایران: نخست وزیر جمهوری ارمنستان از توافق این کشور و جمهوری آذربایجان بر سر مقدمه و ۱۳ ماده پیش‌نویس توافق صلح خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، نیکول پاشینیان، نخست وزیر جمهوری ارمنستان در جریان مجمع بین‌المللی «گفتمان ایروان ۲۰۲۴» گفت که این کشور و جمهوری آذربایجان بر سر مقدمه و ۱۳ ماده پیش‌نویس توافق صلح به توافق رسیده است.

پاشینیان گفت: ۱۳ ماده و مقدمه پیش‌نویس توافق صلح به طور کامل مورد موافقت قرار گرفت؛ درباره سه ماده که عملاً از دو بند تشکیل شده است، توافق نسبی حاصل شد. ما پیشنهاد داده‌ایم که مواد مورد توافق در اسرع وقت به امضا برسد.

وی توافق در قفقاز شمالی را نه تنها ممکن بلکه واقع‌بینانه خواند و افزود: بخشی از توافق صلح که به موافقت طرفیت رسیده، بند «ایجاد روابط دیپلماتیک بین ارمنستان و آذربایجان» را شامل می‌شود.

نخست وزیر ارمنستان همچنین گفت که تأمین امنیت ارتباطات ترابری آتی با آذربایجان در قلمروی جمهوری ارمنستان باید منحصراً در اختیار ایروان باشد. وی اضافه کرد: هیچ‌کدام از شرکا نمی‌تواند بگوید که ما نکات بیانیه سه‌جانبه ۹ نوامبر ۲۰۲۰ را رعایت نکرده‌ایم در عوض، ارمنستان می‌تواند مدعی شود که سایر امضاءکنندگان این سند، همه نکات پیش‌بینی‌شده را برآورده نکرده‌اند.