تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3775637
شناسه : 3775637
تاریخ :
مناسب سازی ۱۰۰ درصدی راه آهن و فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی اقتصاد ایران: بیرجند- مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی از مناسب سازی صد درصدی راه آهن و فرودگاه‌های استان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حسن شرفی پیش از ظهر سه شنبه در ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان اظهار کرد: مناسب سازی ویژه معلولین در اماکن عمومی و معابر و هم در منازل و خودروهای سواری معلولین از سوی بهزیستی دنبال می‌شود و به جامعه تحت پوشش کمک‌های بلاعوض نیز ارائه می‌شود.

وی بیان کرد: دستگاه‌های دولتی نیز در بحث مناسب سازی رشد قابل قبولی در دو سال گذشته داشته‌اند.

شرفی افزود: همه ساله دستگاه‌های اجرایی در بحث مناسب سازی ارزیابی می‌شوند و این مورد یکی از مؤلفه‌های امتیازدهی به ادارات در جشنواره شهید رجایی به حساب می‌آید.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی همچنین از مناسب سازی صد درصدی راه آهن و فرودگاه‌های استان نیز خبر داد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی نیز گفت: مناسب سازی محیط دستگاه‌های اجرایی ویژه معلولین، سالخوردگان و جانبازان در خراسان جنوبی رشد قابل قبولی دارد.

علیرضا عباس زاده افزود: تکلیف قانونی تمامی دستگاه‌های دولتی است که ساختمان‌های اداری و اماکن مورد بهره برداری خود را برای معلولان، سالخوردگان و جانبازان مناسب سازی کنند.

وی تصریح کرد: گزارش وضعیت دستگاه‌های دولتی در زمینه مناسب سازی رضایت بخش است و عمده دستگاه‌های اجرایی ساختمان‌های خود را مناسب سازی کرده‌اند.

به گفته وی اداره کل بهزیستی پیگیر این است که مناسب سازی در محیط شهری و به ویژه در ادارات به میزان صد درصد برسد.

معاون عمرانی استاندار از اجرای طرح هر شهر یک بانک استاندارد ویژه معلولین در آینده نزدیک در استان خبر داد و تأکید کرد: هر شهرداری موظف است حداقل یک پارک در شهر را ویژه معلولین مناسب سازی کند و این طرح در حال اجرا و پیگیری است.

وی با تأکید بر اینکه مناسب سازی معابر عمومی در سطح شهر برای شهرداری‌ها یک قانون و الزام است، اظهار داشت: در خصوص سایر نقاط و تأسیس بناهای جدید نیز مناسب سازی در پایان کار ساختمان در نظر گرفته شده و هیچ ساختمان جدیدی بدون رعایت قوانین مناسب سازی، پایان کار نمی‌گیرد.

به گفته وی؛ تأکید ما بر مناسب سازی مکان‌هایی است که از قبل ساخته شده و مناسب سازی نشده‌اند و برای پروژه‌های جدید هیچ دغدغه نداریم.

گفتنی است؛ بر اساس مصوبه ستاد، مناسب سازی اماکن پرمصرف و پر رجوع معلولین مثل مدارس استثنایی، مراکز درمانی، مطب پزشکان، داروخانه‌ها، پارک‌ها و معابر عمومی نیز باید مورد توجه ویژه باشد.