تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3775631
شناسه : 3775631
تاریخ :
استفاده رژیم صهیونیستی از هوش مصنوعی در کشتار غزه اقتصاد ایران: دیده بان حقوق بشر از استفاده رژیم صهیونیستی از هوش مصنوعی در کشتار غزه و پیامدهای اخلاقی و حقوقی آن ابراز نگرانی کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری المیادین، سازمان دیده‌بان حقوق بشر در بیانیه‌ای اعلام کرد که استفاده رژیم صهیونیستی از تکنولوژی هوش مصنوعی در غزه نگرانی‌های اخلاقی و حقوقی خطرناکی را ایجاد کرده است.

بر اساس این بیانیه، ارتکاب تجاوزهای خطرناک نظیر حملات کورکورانه به غیرنظامیان یک جنایت جنگی به شمار می‌رود. ارتش رژیم صهیونیستی امروز یک جنایت وحشیانه دیگر را به کارنامه خونین خود در باریکه غزه اضافه کرد.

در حملات موشکی صبح امروز پنج موشک بیش از ۲۰ چادر آوارگان را در خان یونس به آتش کشید. خبرنگار شبکه المیادین تاکید کرد که حجم و اندازه حفره‌های برجای مانده بر اثر موشک باران چادرهای آوارگان بی سابقه است.

مدیر سازمان امداد و نجات نوار غزه نیز اعلام کرد که تاکنون بیش از ۴۰ شهید و ۶۰ زخمی بر اثر این حملات برجای مانده‌اند و آمار مذکور نهایی نیست. این نخستین باری نیست که رژیم صهیونیستی چادرهای آوارگان فلسطینی را در نوار غزه هدف قرار می‌دهد اما این بار تعداد قربانیان این حملات وحشیانه و حجم بمب‌های استفاده شده در آن باعث به راه افتادن حمام خون در این باریکه شده است.

در گزارش این مرکز آمده است که دستگیری‌های انجام شده توسط نیروهای اسرائیلی در غزه نشان می‌دهد که اسرائیل با استفاده از نرم افزار تشخیص چهره می‌تواند تصاویر چهره فلسطینی‌ها را جمع آوری کرده و نام افراد را در عرض چند ثانیه شناسایی کند.

افسران اطلاعاتی، مقامات نظامی و منابع اسرائیلی به نیویورک تایمز تأیید کردند که اسرائیل از اواخر سال گذشته بدون هیچ اعلامی شروع به استفاده از این برنامه کرده و تصاویر بدون اطلاع یا رضایت مردم فلسطین جمع‌آوری و ذخیره می‌شوند.