تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3775617
شناسه : 3775617
تاریخ :
ضرورت تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز بخش تولید در آذربایجان شرقی اقتصاد ایران: تبریز- سرپرست استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز بخش تولید در استان گفت: فراهم کردن زمینه فعالیت سرمایه گذاران اولویت مدیران است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، تراب محمدی صبح سه شنبه در آئین رونمایی از پوستر گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن افزود: آذربایجان شرقی از دیرباز یکی از استان مهم صنعتی کشور بوده و در طول تاریخ همواره مورد توجه است.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی گفت: وجود صنایع مادری همجون ماشین سازی و تراکتورسازی این اهمیت را دوچندان کرده است.

محمدی با اشاره به اینکه سرمایه گذاری‌های خوبی در ۵۷ شهرک صنعتی استان انجام شده است، ادامه داد: ۹۶ درصد اقتصاد آذربایجان شرقی در دست بخش خصوصی بوده و سهم صنایع دولتی حداقلی است.

وی افزود: شهری در آذربایجان شرقی وجود ندارد که در آن در بخش‌های مختلف صنعتی، خدماتی و کشاورزی سرمایه گذاری نشده باشد.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی تاکید کرد: در آذربایجان شرقی فضا برای سرمایه گذاران باز بوده و حمایت‌های لازم برای سرمایه گذاری در حوزه‌های مختلف انجام می‌شود.

محمدی تاکید کرد: تمام تلاش مدیران استان برای تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز از جمله آب، برق، انرژی و جاده برای سرمایه گذاران است.

وی گفت: در دولت سیزدهم سیاست اصلی بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام بوده و در دولت چهاردهم نیز بنا به تاکید رئیس جمهور هیج پروژه‌ای بدون تأمین مالی آغاز نخواهد شد.

محمدی ادامه داد: روز صنعت و معدن مجال مهمی برای این بخش بوده و مدیران استان در خدمت صنایع و صنعتگران هستند.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه ۷۰۲ واحد صنعتی در آذربایجان شرقی احیا شده و به چرخه تولید بازگشته است، افزود: این موفقیت بزرگ نتیجه همراهی و همکاری مدیران استانی و پای کار بودن صاحبان صنایع و واحدهای تولیدی است.