تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3775594
شناسه : 3775594
تاریخ :
آرامگاه ابراهیم رضا (ع) شهرستان درمیان نورپردازی می‌شود اقتصاد ایران: بیرجند-مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان درمیان گفت: نورپردازی صحن آرامگاه ابراهیم رضا (ع) در روستای گردشگری آبگرم آغاز شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، امیراسماعیل شهسواری ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: با تخصیص اعتبارات از محل اعتبارات زیرساخت‌های گردشگری ابلاغی ۱۴۰۳، اقدامات مرمتی انجام شده این فصل مرمت آرامگاه ابراهیم رضا (ع)، شامل اجرای نورپردازی در دو ضلع آرامگاه است.

مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان درمیان اظهار کرد: آرامگاه سلطان ابراهیم رضا (ع)، منسوب به یکی از نوادگان امام رضا (ع)، واقع در روستای آبگرم شهرستان درمیان، نگینی از تاریخ و معماری را در خود جای داده است.

وی گفت: این آرامگاه با معماری زیبا و تزئینات چشم‌نواز، به عنوان یکی از جاذبه‌های شاخص شهرستان و استان شناخته می‌شود.

وی افزود: بنای آرامگاه دارای پلان چهار ضلعی بوده و ورودی این آرامگاه شامل یک پیش طاق و جلوخان ورودی است که پیش طاق با تزئینات گچبری زیبایی به طریقه گره به صورت مشبک و مجوف مزین شده است و از جمله مصالح به کار رفته در بنا می‌توان به آجر گچ و آهک اشاره کرد.

شهسواری ادامه داد: در راستای روشنایی صحن و زیبا سازی نما در خصوص این اثر می‌توان به اجرای نورپردازی خطی کف در کنار دیوارهای آرامگاه اشاره کرد.

مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان درمیان خاطر نشان کرد: آرامگاه ابراهیم رضا (ع)، مربوط به دوران تیموری و در تاریخ ۱۱/‌۰۵/‌۱۳۷۶‬ و با شماره ۱۸۸۵ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.