تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3775583
شناسه : 3775583
تاریخ :
رزمایش «الی بیت المقدس» در آذربایجان غربی برگزار می شود اقتصاد ایران: ارومیه-معاون اجرایی سپاه شهدای آذربایجان غربی از برگزاری رزمایش «الی بیت المقدس» در استان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی رضوی صبح سه شنبه در گفت وگوبا خبرنگاران، اظهار کرد: رزمایش «الی بیت المقدس» در آذربایجان غربی با حضور ۴۰ هزار بسیجی در روزهای ۲۱، ۲۲ و ۲۳ شهریورماه برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: این رزمایش با شعار «راهیان قدس» و با هدف تقویت روحیه سلحشوری، ارزیابی قدرت فراخوانی، ارتقای سطح هم‌افزایی، تقویت جبهه مقاومت و افزایش روحیه رزمندگان برگزار می‌شود.

معاون اجرایی سپاه شهدای آذربایجان غربی افزود: پیام این رزمایش برای همگان صلح و دوستی است و ایران چشم طمعی به دیگران ندارد، اما در صورت تهدید دشمنان، با قدرت از منافع مردمی و نظام دفاع خواهد کرد.

وی تاکید کرد: دشمنان باید بدانند سربازان این سرزمین در هر لحظه آماده پیکار هستند و منتظر دستور فرمانده معظم کل قوا هستند.

معاون اجرایی سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: راهبرد مجموعه بر عدم حضور استکبار در منطقه تاکید دارد.

رضوی اضافه کرد: انتظار مردم از خدمتگزاران خود در سپاه و بسیج، آمادگی است؛ اما انتظار فرمانده کل قوا و سلسله مراتب نیروهای مسلح، حفظ و ارتقای این آمادگی است.

وی ادامه داد: در تاریخ ۲۳ شهریور ۱۴۰۳، رزمایش «الی بیت‌المقدس» به نام مبارک سرلشگر «شهید محمدرضا زاهدی» توسط گردان‌های بیت‌المقدس از برادران و کوثر از خواهران در شهرستان‌ها و به ویژه در مرکز ارومیه اجرا خواهد شد.

رضوی گفت: پیش‌بینی شده است که بیش از ۴۰ هزار نفر در این رزمایش شرکت کنند که ۱۰ هزار نفر از آن‌ها در مرکز استان حضور خواهند داشت.

رضوی تصریح کرد: اجرای رزمایش همایش اقتدار با رویکردهایی که اعلام خواهد شد، پیام امیدواری برای دوستان در جبهه مقاومت است.

وی ادامه داد: دشمن اصلی ما، استکبار به سرکردگی آمریکا است و ما دشمن خود را می‌شناسیم و به هیچ وجه از دشمن غافل نیستیم. باید توجه داشته باشیم که دشمن اصلی و فرعی را اشتباه نگیریم.

معاون اجرایی سپاه شهدای آذربایجان غربی عنوان کرد: این رزمایش همزمان با سایر استان‌ها برگزار خواهد شد و آمادگی برای مقابله با اقدامات دشمن در کوی و برزن و در یک نبرد واقعی را تقویت خواهد کرد. همچنین، تقویت روحیه سلحشوری و فرهنگ جهاد و شهادت و ارزیابی قدرت فراخوانی از اهداف این رزمایش است.

وی یادآور شد: از اهداف این رزمایش، تقویت جبهه مقاومت در منطقه و افزایش روحیه جبهه اسلام ناب به ویژه در منطقه غرب آسیا و در اقصی نقاط جهان است. پیام ما برای همه، صلح و دوستی است. ما آمادگی خود را ارتقا می‌دهیم و چشم طمعی به دیگران نداریم.

رضوی خاطرنشان کرد: به فضل الهی، باید آن چشم را کور کنیم و بر اساس فرموده رهبری، هرجا منافع ملت ایران به خطر بیفتد، خط قرمز ماست و بزرگترین مدافعان همین بسیجیان هستند.

وی تأکید کرد: این پیام را به همه می‌دهیم که هدف رزمایش ما، امنیت جمهوری اسلامی و منطقه و مجموعه دوستداران جمهوری اسلامی است. دشمنان ما باید بدانند که شمشیرها در غلاف است و اگر ولی امر مسلمین دستور دهند، دوستداران انقلاب و کسانی که برای ایران اسلامی جان عزیز خود را در طبق اخلاص گذاشته‌اند و از ایثار و نثار آن کوتاهی نکرده‌اند، همین الان هم جوان‌های بسیجی ما در قالب گردان‌ها همانند پیش‌کسوتان خود آمادگی خود را اعلام خواهند کرد.

رضوی عنوان کرد: راهبرد ما در منطقه، عدم حضور دیگران است، مخصوصاً استکبار. وقت آن رسیده است که آحاد مسلمانان غده سرطانی را از منطقه غرب آسیا بردارند و وظیفه آحاد مسلمانان اعم از شیعه و سنی این باشد که قبل از هفته وحدت، به فرمان امام، سطل‌ها را بردارند و آب بریزند تا این غده سرطانی از بین برود.