تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3775573
شناسه : 3775573
تاریخ :
سیستم های نوین آبیاری در ۷۲ هزار هکتار از اراضی زنجان اجرا می شود اقتصاد ایران: زنجان- مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی زنجان گفت: سیستم های نوین آبیاری برای تولید محصولات زراعی در سطح بیش از ۷۲ هزار هکتار از اراضی این استان استفاده می شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، مسیح الله محمدی گفت: مدیریت مصرف آب در روند تولید محصولات زراعی از دغدغه‌ها و اولویت‌های اصلی حوزه زراعت استان محسوب می‌شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به چالش‌های محیط زیستی و کمبود منابع آبی، بیان کرد: ارتقا روش‌های آبیاری و بهره گیری از فناوری‌های نوین در این عرصه، اهمیتی حیاتی پیدا کرده است. این امر مستلزم کنار گذاشتن رویکردهای سنتی و روی آوردن به روش‌هایی است که با دقت بیشتر و اتلاف کمتر، آب را به گیاهان می‌رسانند.

محمدی خاطرنشان کرد: مدیریت مصرف آب در روند تولید محصولات زراعی از دغدغه‌ها و اولویت‌های اصلی حوزه زراعت استان محسوب می‌شود و سال زراعی جاری، آبیاری سطح قابل توجهی از محصولات زراعی تولید شده در استان بیش از ۷۲ هزار هکتار شامل حدوداً ۴۵ هزار هکتار به صورت آبیاری بارانی و ۲۷ هزار هکتار به‌صورت آبیاری تیپ است.