تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : خودرو
لینک : econews.ir/5x3775568
شناسه : 3775568
تاریخ :
عدم شفافیت مرسدس درباره منبع باتری های محصولات خود اقتصاد ایران: عصر خودرو- بخش رسمی از دولت کره جنوبی به نام "ضد اعتماد" تحقیقات رسمی خود را درباره حادثه آتش‌سوزی یک مرسدس بنز برقی آغاز کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، این حادثه در یکم آگوست مصادف با 11 مرداد در پارکینگ یک ساختمان شهر اینچئون کره جنوبی اتفاق افتاد. در این حادثه 140 خودرو صدمه دیده یا کاملا از بین رفتند و ساکنین طبقه های بالا مجبور به ترک مجتمع مسکونی به پناهگاه امن شدند.

 

بخش کره جنوبی مرسدس بنز هنوز هیچ بیانه‌ای صادر نکرده اما بلافاصله بعد از این حادثه اعلام کرده بود در تحقیقات برای پیدا کردن علت آتش‌سوزی به دولت کمک خواهد کرد. این کمپانی همچنین به همه مشتریان مدل های برقی خود پیشنهاد کرد برای انجام سرویس و بررسی رایگان خودرو های خود به نمایندگی های این شرکت مراجعه کنند‌.

دولت کره تحقیقات خود را درباره سازنده باتری های مرسدس شروع کرده است تا ببیند باتری ها از همان سازنده اعلام شده مرسدس تامین شده‌اند یا خیر.

مرسدس اعلام کرده بود باتری های محصولات برقی و هایبرید این شرکت از کمپانی چینی CATL تامین خواهد شد که یکی از پیشرو ترین نام های صنعت باتری است، اما باتری های استفاده شده در خودروی مورد بحث حادثه آتش‌سوزی از برند چینی Farasis Energy بوده‌اند.

البته مرسدس در آگوست امسال فاش کرد که 3 مدل از 4 مدل برقی هایبرید این شرکت از باتری های Farasis استفاده میکنند و فقط مدل 300 از باتری های CATL استفاده می‌کند.

صدالبته باید منتظر بود و دید تحقیقات دولت کره جنوبی به کجا ختم می‌شود و سرنوشت مدل های برقی مرسدس در این کشور چه خواهد بود.