تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3775567
شناسه : 3775567
تاریخ :
فوتبال نه، استادیوم مشهد را برای قشنگی ساختند! اقتصاد ایران: ورزشگاه امام رضا مشهد مدت‌هاست به دلایلی مبهم بدون استفاده مانده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

علی ترابی در روزنامه خراسان نوشت: میزبانی مشهد از بازی های تیم ملی فوتبال ایران و حتی باشگاه های مختلف در چند روز اخیر بازتاب و حواشی زیادی داشته است. شهر مشهد به واسطه زیرساخت هایی که دارد، ظرفیت بسیار مهم و بزرگی برای ورزش کشور به خصوص فوتبال محسوب می شود و بر همین اساس خیلی از مربیان و بازیکنان اصرار دارند بازی های خود را در ورزشگاه مدرن و شیک امام رضا(ع) برگزار کنند.

این در حالی است که وضعیت اغلب ورزشگاه‌ های مهم کشورمان در حال حاضر نامناسب است و بسیاری از تیم‌های لیگ برتری هم درورزشگاه ‌های خانگی خود نمی توانند بازی   ‌کنند.به عنوان نمونه می توان به استقلال و پرسپولیس اشاره کرد که امکان استفاده از ورزشگاه آزادی را ندارند و حالا این موضوع به یک چالش مهم برای مسئولان ورزش کشور تبدیل شده است. در کنار آن می توان به بازی های تیم ملی فوتبال ایران اشاره کرد که برای میزبانی از بازی های مقدماتی جام جهانی نمی تواند در تهران بازی کند. امیر قلعه نویی برای بازی اول مقابل قرقیزستان خیلی اصرار داشت در مشهد به میدان بروند که با آن مخالفت شد. همچنین چند تیم باشگاهی همچون استقلال، ذوب آهن و نساجی هم دنبال این بودند که بازی های خود را در مشهد برگزار کنند اما این کار تاکنون محقق نشده است و جوانان و علاقه مندان از شور و هیجان فوتبالی محروم شده اند. از طرفی مشهد سابقه خوبی از میزبانی بازی ملی ندارد که مربوط به حواشی بازی ایران با لبنان در ورزشگاه امام رضا(ع) است.

در این میان اگرچه حساسیت هایی درباره حضور بانوان در ورزشگاه مطرح است اما مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی اظهار کرده که اصلا چنین موضوعی مطرح نیست و شهر مشهد مشکلی در این زمینه ندارد. در کنار این مسائل، بلاتکلیفی مدیریت هیئت فوتبال استان را هم به آن باید اضافه کرد که متاسفانه با وجود ثبت نام مجدد و معرفی نامزدهای احراز صلاحیت شده هنوز مجمع انتخابات برگزار نشده است که همین باعث شده داستان فوتبال خراسان به قصه درازی تبدیل شود.

هر چند که فرافکنی های زیادی وجود دارد که مسئولان برای گذر از این فضا توپ را به میدان همدیگر می اندازند و مسئولیت آن را به عهده نمی گیرند. به هر حال فوتبال جذابیت های زیادی دارد که در سال هایی که مشهد از فوتبال تهی شده است، میزبانی بازی های مهم تیم ملی و حتی استقلال و پرسپولیس دوباره باعث می شود که شاهد اتفاق خوبی در میان فوتبال دوستان باشیم. البته باید حواس مان باشد که مثل بازی چند سال قبل ایران – لبنان حاشیه ها دامن گیر میزبانی مشهد نشود که این مسئله، وظیفه شورای تامین استان را سخت تر می کند.

دلیل مخالفت مسئولان استانی با برگزاری مسابقات ملی و باشگاهی در مشهد
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی در این خصوص به پرسش های خراسان پاسخ داده و با اشاره به این که با میزبانی بازی های تیم ملی و باشگاهی مخالفتی نداریم، گفته است که شهر مشهد متولی در فوتبال ندارد و در چنین شرایطی نمی توان میزبان بازی های مهم بود.

علیرضا تاج فیروز در پاسخ به این سوال خبرنگار ما که تاکنون از طرف چه باشگاه هایی درخواست میزبانی داده شده است، می افزاید: تاکنون فقط استقلال و پرسپولیس به صورت مکتوب درخواست میزبانی داده اند که ما نامه ها را به شورای تامین استان ارجاع داده ایم اما برای میزبانی بازی های تیم ملی هیچ درخواست مکتوبی نداشته ایم. حتی شفاهی هم کسی به ما اعلام نکرده است.

وی خاطر نشان می کند: فوتبال مشهد روی هواست و هیچ متولی ندارد. چند ماه نامزدهای احراز صلاحیت شده معرفی شده اند اما فدراسیون فوتبال عزمی برای برگزاری مجمع انتخابات هیئت فوتبال ندارد. این بلاتکلیفی بیشتر به فوتبال استان ضرر می رساند.

علیرضا تاج‌ فیروز در ادامه سخنان خود به حواشی بازی ایران – لبنان هم اشاره می کند و می گوید: در مسابقه ایران و لبنان اتفاقاتی رخ داد که در شأن استان و مردم خوب مشهد نبود. در آن مسابقه حوادثی پیش آمد که باعث آبروریزی برای مردم شریف مشهد شد و مقصر آن اتفاقات مشخص شد، اما برخوردی با او نشد. همین مسئله باعث شد که مسئولان استانی و شورای تامین استان با برگزاری مسابقه مخالفت کنند، زیرا یک سال و نیم است که هیئت فوتبال استان بدون مسئول است.

 تلاش های خبرنگار ما برای گفت و گو با احسان اصولی، رئیس هیئت فوتبال خراسان رضوی درباره میزبانی مشهد از بازی های ملی و باشگاهی به جایی نرسید.