تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3775557
شناسه : 3775557
تاریخ :
آغاز پذیرش دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی اقتصاد ایران: شهرکرد-رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری گفت: پذیرش دانشجویان در مقطع کاردانی از تاریخ ۱۹ شهریورماه تا ۲۴ شهریور و مقطع کارشناسی از ۲۰ لغایت ۲۶ شهریورماه انجام خواهد شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا آقابابایی پیش از ظهر امروز سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: پذیرش دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی استان در مقطع کاردانی از تاریخ ۱۹ شهریورماه آغاز شده و تا تاریخ ۲۴ شهریور نیز ادامه خواهد داشت همچنین ثبت‌نام این دانشگاه در مقطع کارشناسی در بازه زمانی ۲۰ لغایت ۲۶ شهریورماه انجام خواهد شد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جدید این دانشگاه در مقطع کاردانی و در ۵۲ کد رشته محل پذیرش دارد، افزود: امسال در ۵ کد رشته محل در مقطع کاردانی این دانشگاه با ظرفیت ۱۱۰ نفر تعهد و تضمین اشتغال وجود دارد در خصوص مقطع کارشناسی نیز در خصوص دو کد رشته محل تضمین اشتغال دیده شده که ظرفیت این مقطع نیز با انتشار دفترچه تعیین خواهد شد.

وی ادامه داد: نکته مهم این است که در دانشگاه جامع علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری هر سرفصل بر اساس یک شغل یا طیفی از مشاغل نوشته می‌شود در خصوص تعهدهای اشتغال ذکر شده نیز تعدادی از افراد فعال در بازار کار به دانشگاه تعهد داده‌اند که تعدادی از فارغ‌التحصیلان را به عنوان نیروی کار خود جذب کنند.

آقابابایی عنوان کرد: طی سه ترم گذشته دانشگاه جامع علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری ۴۲ درصد از کد رشته محل‌ها که دارای فرصت شغلی پایین همچنین نیاز و تقاضای کم بودند کاهش پیدا کردند همچنین در این مدت ۵۳ درصد به تعداد دانشجوهای دانشگاه افزوده شد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این دانشگاه یکی از دانشگاه‌های مهارتی در کشور به شمار می‌آید، اضافه کرد: در حال حاضر ۳۹۱۳ دانشجو در ۷ مرکز دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مشغول تحصیل هستند که ۵۶ درصد آن‌ها یعنی ۲۱۹۹ نفر در مقطع کارشناسی و ۴۴ درصد یعنی ۱۷۱۴ نفر در مقطع کارشناسی قرار دارند.

وی تصریح کرد: افزایش آمار دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری ما را بر این داشت که در حوزه مدرسان نیز پذیرش داشته باشیم که در این راستا تاکنون دو فراخوان منتشر شده و فراخوان سوم نیز در حال برنامه‌ریزی است، در فراخوانی که از ۱۷ شهریورماه آغاز شده و تا ۱ مهرماه نیز ادامه دارد ۹۱ مدرس جذب خواهند شد، نکته مهم این است که طی دو سال گذشته حدود ۴۵ درصد به تعداد مدرسان دانشگاه جامع علمی کاربردی در استان افزوده شده است.

آقابابایی با اشاره به اجرای طرح آباد توسط دانشگاه جامع علمی کاربردی در سطح کشور، یادآور شد: یکی از معضلات امروز در کشور و به ویژه در چهارمحال و بختیاری آمار بالای فارغ‌التحصیلان بیکار است بر همین اساس در طرح آباد آموزش دانشجویان و دانش‌آموختگان سایر دانشگاه‌ها به دانشگاه جامع علمی کاربردی واگذار شده و برای این امر تعهد آموزش سالانه ۵۰ هزار نفر دیده شده است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: برگزاری آزمون صلاحیت حرفه‌ای کارکنان دولت یکی دیگر از وظایفی است که توسط سازمان امور استخدامی کشور برعهده دانشگاه جامع علمی کاربردی قرار گرفته و در کل کشور و بالتبع آن در این استان مقدمات اجرای آن آغاز شده است.