تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3775529
شناسه : 3775529
تاریخ :
جهاد کشاورزی و اتاق اصناف متولیان؛ نظارت بر بازار کالاهای اساسی اقتصاد ایران: همدان- معاون بازرسی و نظارت اداره کل صمت استان همدان گفت: طبق قانون جهاد کشاورزی و اتاق اصناف متولی نظارت بر بازار کالاهای اساسی هستند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی بیدآبادی اظهار کرد: طبق قانون انتزاع، جهاد کشاورزی و اتاق اصناف متولی نظارت بر بازار کالاهای اساسی و نانوایان و همچنین برخورد با متخلفین هستند.

وی با اشاره به برگزاری جلسه ویژه ساختار بازرسی و نظارت و کنترل بازار در دی ماه سال گذشته و تاکید قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی در خصوص حدود تکالیف دستگاه‌های متولی امر بازرسی و نظارت در تیرماه سال جاری گفت: مصوبات این جلسه صرفاً در راستای تمرکز سیاست گذاری، راهبری، برنامه‌ریزی و ساماندهی امور مرتبط با بازرسی است.

معاون بازرسی و نظارت اداره کل صمت استان همدان افزود: این مصوبات نافی وظایف و تکالیف قانونی سایر متولیان امور بازرسی مانند سازمان‌های جهادکشاورزی و اتاق‌های اصناف سراسر کشور نیست.

بیدآبادی اظهار داشت: مطابق قانون کلیه اختیارات وظایف تأمین، توزیع و امور بازرسی و نظارت بر کالاها و محصولات اساسی به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شده و پایش وضعیت بازار کالاهای مشمول و برخورد با متخلفین کماکان بر عهده این وزارتخانه است.

وی با بیان اینکه اداره کل صمت استان همدان همواره دیدگاه تعاملی در انجام بازرسی و نظارت بر بازار دارد، خاطرنشان کرد: حسب تکالیف مقرر در قانون نظام صنفی، نظارت بر عملکرد واحدهای صنفی، بررسی شکایات و برخورد با متخلفین صنفی بر عهده اتاق اصناف است.

معاون بازرسی و نظارت اداره کل صمت استان همدان از دستگاه‌های متولی نظارت و بازرسی خواست به قانون تمکین کرده و رصد واحدهای صنفی عمده فروش و خرده فروش را بر حسب تقسیم وظایف انجام دهند تا بتوانیم در فضای همکاری و تعامل بازار را مدیریت کنیم.