تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3775507
شناسه : 3775507
تاریخ :
صنایع انرژی‌بر باید به سمت احداث نیروگاه‌های جدید بروند اقتصاد ایران: عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: صنایع انرژی‌بر باید به سمت احداث نیروگاه‌های جدید به ویژه تجدیدپذیر بروند که این موضوع را در جریان بازدید از نمایشگاه ایران پلاست مورد تاکید قرار دادم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

مالک شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به بازدید از هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست، گفت: این نمایشگاه درباره صنایع پتروشیمی و پایین دستی آن است و نمایشگاه بسیار خوبی بود که در آن محصولات حوزه صنعت پتروشیمی بعد از تلاش یک ساله ارائه شد.

وی بیان کرد: یکسری از قطعات و محصولات این حوزه در سال‌های قبل به صورت وارداتی تأمین می‌شد، اما در نمایشگاه ایران پلاست مشاهده کردیم که الان بسیاری از این محصولات را شرکت‌های دانش بنیان می‌سازند و تأمین می‌کنند. برخی از این محصولات برای همین یک سال اخیر بود که هم در تجهیزات و هم در مواد صنعت پتروشیمی عرضه شده بود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آنچه الان به عنوان چالش اصلی بخش بالادستی صنعت پتروشیمی مطرح است، بحث تأمین خوراک گاز است و چالش بخش پایین دستی هم بیشتر مربوط به تأمین انرژی در صنعت برق است.

شریعتی افزود: بر اساس ماده ۱۵ قانون برنامه هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران، شرکت‌های بزرگ انرژی و از جمله پتروشیمی‌ها و به خصوص پتروشیمی خلیج فارس و هدلینگ‌های بزرگ باید از محل سودهایی که دارند، در بخش‌هایی مانند توسعه میادین گازی سرمایه‌گذاری کنند و این موارد باید در اولویت بهره‌برداری قرار گیرد تا خوراک آن‌ها تأمین شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: همچنین ماده ۴ قانون مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق، تکلیف کرده که صنایع انرژی‌بر باید به سمت احداث نیروگاه‌های جدید به ویژه تجدیدپذیر بروند. در بازدید از هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست شاهد بودم که برخی از این شرکت‌ها خیلی نسبت به این موضوع و بند قانونی توجیه نبودند که این بازدید باعث شد این موارد را به آنان توضیح دهیم تا علاقمند شوند و به سمت احداث نیروگاه‌هایی برای تأمین نیازهای خودشان بروند که هم شبکه را سبک کنند و هم از لطماتی که در قطع برق به صنایع به ویژه صنایع پایین دستی پتروشیمی وارد می‌شود، جلوگیری شود.