تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3775490
شناسه : 3775490
تاریخ :
جهادگران مشکل آب شرب ۲ هزار روستا را مرتفع کردند اقتصاد ایران: بیرجند- رئیس بسیج سازندگی گفت: از آغاز جهاد آبرسانی به روستاها توسط بسیج سازندگی تاکنون به دو هزار و ۳۸ روستا آبرسانی شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمد زهرایی صبح سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران خراسان جنوبی اظهار کرد: یکی از عرصه‌هایی که باعث افزایش جمعیت رویشی انقلاب اسلامی شد، عرصه حرکت‌های جهادی بود.

رئیس بسیج سازندگی کشور بیان کرد: دهه ۶۰ عرصه جانفشانی مردانی بود که در راه دفاع از میهن و اسلام جان خود را تقدیم کردند و بعد از آن در عرصه امنیت، خدمت رسانی و محرومیت زدایی جوانان غیرتمندی وارد شدند.

زهرایی بیان کرد: اگر ما در بین مدافعین حرم شهید حججی و در بین شهدای امنیت شهید آرمان علی وردی را داریم، این شهدا حرکت‌های جهادی رشد یافتند.

وی با اشاره به فعالیت ۶۳ هزار گروه جهادی در کشور گفت: جهادگران ما امروز در یک نظمی به مردم خدمت می‌کنند که این نظم روحیه مطالبه گری آنان را محدود نکرده و یک حرکت پویا، جوان و نوآور و دانش بنیان است.

رئیس بسیج سازندگی کشور اظهار کرد: ما در سال گذشته توانستیم ۱۹ هزار و ۵۰۰ پروژه محرومیت زدایی را با همت گروه‌های جهادی با اعتباری بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد تومان به صورت مسئله محور به نتیجه برسانیم که اقدام بسیار ارزشمندی است.

زهرایی ادامه داد: بخشی از اعتبار این پروژه‌ها را دولت، بخشی را مجلس و عمده آن با همت و حرکت گروه‌های جهادی تأمین شد.

وی افزود: در طول مدتی که جهاد آبرسانی به روستاها توسط بسیج سازندگی آغاز شد تا به امروز به دو هزار و ۳۸ روستای کشور آبرسانی کردیم که این اتفاق بی شک شبیه یک معجزه است چرا که نه با روال عادی بلکه با حرکت جهادی به نتیجه رسید.

۱۶ هزار روستا مشکل آب شرب دارند

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: اگر از ۱۶ هزار روستای دارای مشکل آب شرب در کشور، معضل آب دو هزار و ۳۸ روستا را برطرف کردیم کار به سرانجام نرسیده است بلکه تا روزی که بگوییم «هیچ روستایی در کشور مشکل آب شرب» ندارد، کار را ادامه خواهیم داد.

زهرایی اظهار کرد: یکی دیگر از طرح‌هایی که بسیج سازندگی پیگیری کرده است طرح «از آبخیز تا جالیز» است که در این زمینه نیز هزار میلیارد تومان کار اجرایی انجام شده و ۷۰۰ هزار پروژه از آبخیز تا جالیز را به سرانجام رساندیم.

اجرای پویش بنای همدلی

وی با اشاره به اجرای پویش «بنای همدلی» بیان کرد: در این طرح با همکاری و هماهنگی کمیته امداد و بهزیستی هشت هزار گروه جهادی توانستند ۶ هزار خانه محرومان و نیازمندان را مرمت کنند که بی شک یک اقدام ارزشمند است.

رئیس بسیج سازندگی کشور یادآور شد: همچنین در قرارگاه اربعین دو هزار گروه جهادی را برای خدمت رسانی به زائران اربعین را ساماندهی کردیم.

زهرایی همچنین با اشاره به ۱۳ شهریورماه سالروز حرکت جهادی مقام معظم رهبری در منطقه زلزله زده فردوس در سال ۴۷ اظهار کرد: این اقدام ارزشمند که در واقع مبدأ حرکت‌های جهادی محسوب می‌شود.

وی گفت: مقام معظم رهبری که در آن زمان طلبه ۲۹ ساله‌ای بودند علاوه بر کار خدمت رسانی در منطقه زلزله زده فردوس کار تبیینی نیز انجام می‌دادند و همچنین تئوری اقتصاد مقاومتی را به صورت عملی به مردم آموزش دادند.

۱۳ شهریور، مبدأ حرکت‌های جهادی

رئیس بسیج سازندگی با اشاره به اینکه این روز در تقویم رسمی کشور به نام روز حرکت‌های جهادی نام گذاری شده است، یادآور شد: ما نیز هر ساله برای گرامیداشت این روز برنامه‌ای را برگزار می‌کنیم که در سال اول معاون اول رئیس جمهور و در سال دوم نیز مرحوم شهید آیت الله رئیسی در برنامه ما حضور داشتند.

زهرایی اظهار کرد: امسال نیز فردا در روز ۲۱ شهریور ماه اجلاسیه شهدای جهاد و خدمت را در فردوس برگزار می‌کنیم که یادی از ۶۰ شهید جهادگر نیز کرده باشیم.

وی با اشاره به اینکه شهدای جهادگر در واقع شهدای عرصه مقابله با فقر و محرومیت هستند، یادآور شد: امیدواریم با همکاری مجلس محترم اصلاحیه قانون بسیج سازندگی به نتیجه برسد تا جوانان ما انگیزه بیشتری برای حضور در این میادین داشته باشند.