تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3775432
شناسه : 3775432
تاریخ :
اراضی کشاورزی آذربایجان شرقی ۱۵۰ هزار تن کود نیاز دارد اقتصاد ایران: تبریز- مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: بر اساس برآورد کارشناسان، میزان کود مورد نیاز اراضی کشاورزی استان ۱۵۰ هزار تن است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، صادق نادری در حاشیه همایش آموزشی ترویجی و معرفی محصولات استان با بیان اینکه امسال از محل سهمیه استان ۱۲۲ هزار تن انواع کود یارانه‌ای در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد، افزود: از این میزان تاکنون بیش از ۴۰ هزار تن بین کشاورزان توزیع شده و ۲۰ هزار تن نیز آماده توزیع است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به همایش آموزشی ترویجی و معرفی محصولات استان، گفت: در این همایش ۲۴ شرکت و واحد تولیدی در زمینه انواع کودهای شیمیایی به مدت یک روز شرکت کردند.

نادری، ادامه داد: در این همایش انواع کودهای شیمیایی، آلی و زیستی در معرض دید کشاورزان و بهره برداران قرار گرفته است.

وی هدف از برگزاری این همایش را ایجاد بستری برای هم افزایی بین تولیدکنندگان و کشاورزان اعلام کرد و یادآور شد: آشنایی کشاورزان با یافته‌ها و کودهای جدید تولید شده و برقراری ارتباط با تولیدکنندگان برای تأمین کودهای مورد نیاز خود، موجب افزایش کمی و کیفی تولید محصول در استان می‌شود.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه عمده شرکت‌های حاضر در این همایش دانش بنیان هستند، گفت: از این کودهای در اراضی زراعی، باغی و گلخانه‌ها استفاده می‌شود.

نادری، افزود: عمده کودهای پرمصرف کشاورزان، کودهای ازته، فسفاته و پتاسه است که به صورت یارانه دار از طریق این شرکت تأمین و در بین کشاورزان استان توزیع می‌شود.

وی اظهار کرد: بر اساس اعلام کارشناسان و محققان، در تغذیه گیاهی ۱۶، ۱۷ عنصر ضروری برای رشد گیاه وجود دارد که سه عنصر از طریق آب و هوا و بقیه به ۲ صورت پرمصرف و کم مصرف از طریق خاک و کودهای مصرفی تأمین می‌شود.