تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3775411
شناسه : 3775411
تاریخ :
۱۴۴ پهپاد اوکراینی در مناطق مختلف روسیه سرنگون شدند اقتصاد ایران: وزارت دفاع روسیه اعلام کرد سامانه‌های پدافند هوایی این کشور شب گذشته در مناطق مختلف ۱۴۴ پهپاد مهاجم اوکراینی را رهگیری و سرنگون کردند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «الکساندر بوگوماز» فرماندار منطقه بریانسک روسیه امروز سه‌شنبه اعلام کرد که نیروهای پدافند هوایی این کشور ۵۹ پهپاد مهاجم اوکراینی را در آسمان این منطقه رهگیری و منهدم کردند.

بوگوماز مدعی شد که این حادثه هیچ تلفات یا خسارتی نداشته و متخصصان خدمات اورژانس در حال حاضر در محل حادثه حاضر هستند.

هم‌زمان سرگئی سوبیانیان، شهردار مسکو هم اعلام کرد که پدافند هوایی این شهر ۱۴ پهپاد اوکراینی را سرنگون کرده است.

با این حال وزارت دفاع روسیه در گزارشی تجمیعی از حمله پهپادی گسترده اوکراین در شب گذشته خبر داد. در این گزارش آمده که «سامانه‌های پدافند هوایی اوکراین دیشب در ۹ استان روسیه ۱۴۴ پهپاد اوکراینی را سرنگون کردند.

بنابر گزاش وزارت دفاع روسیه این حملات پهپادی منجر به آتش‌سوزی در چند منطقه شده و برخی از رسانه‌ها از کشته‌شدن ۲ شهروند روس و زخمی‌شدن چند تن دیگر خبر دادند.

ارتش روسیه ۲۴ فوریه سال ۲۰۲۲ (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات نظامی ویژه» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد؛ مقامات ارشد دولت روسیه می‌گویند این عملیات در پاسخ به درخواست سران دونتسک و لوهانسک برای حفاظت از آنها در برابر نیروهای اوکراینی آغاز شد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفته بود که هدف از این عملیات «حمایت از مردمی است که بیش از ۸ سال تحت نسل‌کشی و آزار و اذیت رژیم کی یف قرار داشتند».