تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3775396
شناسه : 3775396
تاریخ :
جزئیات بیمه حیوانات در خطر انقراض اقتصاد ایران: برای حفاظت از این گونه‌ها، سازمان حفاظت محیط‌زیست از اجرای ایده جدید حفاظت از حیات‌وحش خبر می‌دهد؛ ایده‌ای که علاوه بر «صندوق ملی محیط‌زیست» و «صندوق بیمه محصولات کشاورزی» شرکت‌های بیمه علاقه‌مند به حیات‌وحش را هم پای کار می‌آورد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه همشهری، چتر حفاظتی حیوانات در خطر انقراض با بیمه حیات‌وحش گسترده‌تر می‌شود. طی سال‌ها و دهه‌های گذشته بسیاری از گونه‌های جانوری ایران به‌دلیل شکار، تعارض با کشاورزان و دامداران، تخریب زیستگاه، بیماری ژنتیک، صید بی‌رویه و... منقرض شده‌اند و بسیاری از گونه‌ها هم در خطر انقراض قرار دارند.

اکنون برای حفاظت از این گونه‌ها، سازمان حفاظت محیط‌زیست از اجرای ایده جدید حفاظت از حیات‌وحش خبر می‌دهد؛ ایده‌ای که علاوه بر «صندوق ملی محیط‌زیست» و «صندوق بیمه محصولات کشاورزی» شرکت‌های بیمه علاقه‌مند به حیات‌وحش را هم پای کار می‌آورد.


جزئیات بیمه حیوانات در خطر انقراض

علی عبدی‌زاده، مدیرعامل صندوق ملی محیط‌زیست: در یک فراخوان از بیمه‌گرها و شرکت‌های دارای مجوز بیمه مرکزی دعوت کردیم که پیشنهادهای خود را برای بیمه حیات‌وحش به ما ارائه کنند. ایده «بیمه حیات‌وحش» برآمده از حساسیت‌هایی است که سازمان حفاظت محیط‌زیست درباره گونه‌های در خطر انقراض دارد.

شرایطی وجود دارد که باغدار، کشاورز یا دامدار برای جلوگیری از آسیب‌دیدن محصولات توسط جانوران، چاره‌ای جز مقابله با حیوان پیدا نمی‌کند و به دلیل نبود نفع اقتصادی حفاظت از گونه‌های در حال انقراض ‌مغفول مانده است. چالش بیمه حیات‌وحش را در 3‌ماه گذشته جمع‌آوری کردیم. ریسک و مدیریت ریسک حوزه را هم پیدا می‌کنیم و ‌بسته بیمه را به شرکت‌ها ارائه و بهترین پیشنهاد را اجرایی می‌کنیم.


پرداخت 12میلیارد تومان به آسیب‌دیدگان

غلامرضا ابدالی، سرپرست دفتر حفاظت و مدیریت حیات‌وحش: درصورتی‌که گونه‌های جانوری در خطر انقراض به مزارع و دام‌ها یا محصولات باغی خسارت وارد کنند، مشمول بیمه حیات‌وحش می‌شوند. 87گونه حیات‌وحش در فهرست قرمز قرار دارند؛ اما همه آنها در دسته حیوانات آسیب‌رسان به مزرعه و دام قرار نمی‌گیرند. سال گذشته 12میلیارد تومان به خسارت‌دیدگان از حیوانات پرداخت شد. اما در بیمه جدید حیات‌وحش قرار است به‌زودی علاوه بر این 2صندوق، شرکت‌های بیمه طی فرآیندی به‌منظور حمایت بیشتر از حیوانات با جمعیت ویژه پای کار بیایند.

جزئیات بیمه حیوانات در خطر انقراض