تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3775390
شناسه : 3775390
تاریخ :
تغییر کاربری و فروش چاه‌های کشاورزی یزد به بخش صنعت پیگیری شود اقتصاد ایران: یزد- سرپرست سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری یزد ضمن انتقاد از تغییر کاربری و فروش چاه‌های کشاورزی به بخش صنعت خواستار ورود مسئولان استان به این موضوع شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

محمد سعید کاشفی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: چاه‌های کشاورزی سطح شهر یزد به نوعی حقابه ی این شهر محسوب شده و تغییر کاربری آن پیامدهای جبران ناپذیری برای باغات و فضای سبز شهر یزد در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به کمبود منابع آبی پایدار جهت حفظ و توسعه فضای سبز شهر یزد گفت: یکی از راههای جبران کمبود منابع آبی مورد نیاز، تملک چاههای کشاورزی توسط شهرداری یزد می باشد که این موضوع می تواند هم در حمایت از باغات و هم در زمینه حفظ فضای سبز کمک حال سازمان سیما و منظر و فضای سبز باشد ولی متاسفانه مالکین چاههای کشاورزی تمایل دارند با قیمت بالاتر این چاهها را به متقاضیان بخش صنعت واگذار نمایند.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد گفت: طی سالهای اخیر سازمان سیما منظر و فضای سبز با بکارگیری روشهای نوین آبیاری از جمله قطره ای، بارانی و زیر سطحی گامهای موثری در خصوص صرفه جویی در منابع آبی برداشته ولی این صرفه جویی کفاف نیازهای آبی درختان را نمی دهد و می بایست به دنبال منابع آبی جایگزین باشیم.

کاشفی در ادامه افزود: طی سالهای اخیر و با حذف تعدادی از انشعابات آب شهری از آبیاری فضای سبز سازمان، به عنوان یکی از منابع مهم آبیاری فضای سبز از دسترس خارج که این موضوع وضعیت آبیاری را حادتر نمود.

سرپرست سازمان سیما منظر اضافه کرد: با تغییرات شرایط جوی طی سالهای اخیر و گرمی فوق العاده هوا در فصل تابستان و نیاز آبی بیشتر درختان، منابع آبی موجود شهرداری یزد حتی کفاف فضای سبز موجود را نمی دهد و این موضوع پیامدهایی را برای فضای سبز شهر یزد در پی داشته و خواهد داشت و با ادامه این محدودیت ها توسعه فضای سبز امکانپذیر نخواهد بود.