تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3775385
شناسه : 3775385
تاریخ :
پرسپولیس باعث جنگ داخلی در عربستان شد اقتصاد ایران: تغییر ورزشگاه میزبان بازی الاهلی با پرسپولیس باعث «ایجاد درگیری بزرگ در فوتبال عربستان» شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خبرگزاری فارس: «با تغییر ورزشگاه، ایرانی‌ها را شاد کردید!»، این اعتراض محمد الحمد، هوادار دوآتشه الاهلی از تغییر ورزشگاه میزبان با سرخ‌پوشان پایتخت در لیگ نخبگان آسیا است.

تغییر ورزشگاه میزبان بازی الاهلی با پرسپولیس توسط AFC باعث شد تا ظرفیت ورزشگاه از 60 هزار نفر به 20 هزار نفر کاهش یابد.

دیدار شاگردان گاریدو با تیم سعودی قرار بود به میزبانی استادیوم الجوهره(60 هزارنفری) برگزار شود ولی به دلیل اینکه 24 ساعت قبل از این بازی، الاتحاد دیگر تیم شهر جده در لیگ با الوحده بازی دارد، باشگاه الاهلی خواهان تغییر استادیوم شد.

البته باشگاه الاهلی در گام اول خواهان تعویق یک‌روزه بازی شد ولی AFC با این درخواست مخالفت کرد و در نهایت میزبان بازی را به استادیوم ملک فیصل 20 هزارنفری تغییر داد.

سازمان لیگ عربستان گزارش می‌دهد که مقصر اصلی تغییر ورزشگاه و اعتراض هواداران الاهلی، خود مدیریت باشگاه است و «سازمان لیگ در انتخاب یا تغییر میزبانی دخالتی نداشته» است.

نشریه الشرق الاوسط می‌نویسد که هواداران الاهلی به‌شدت از تغییر ورزشگاِه و «کاهش 40 هزارنفری» تماشاگران برای بازی با پرسپولیس ایران ناراحت هستند چون ظرفیت ورزشگاه ملک فیصل «برای میزبانی از هواداران کافی نیست».

پ